۰

صادرات نفت خام کانادا کمتر از نصف شد

طبق گزارش اداره آمار کانادا، کاهش تقاضا برای محصولات انرژی در آوریل به خاطر اقدامات اتخاذ شده جهت مهار گسترش ویروس کرونا، باعث کاهش قابل توجه قیمت صادرات نفت خام کانادا و پایین آمدن مقدار این صادرات شده است.
نفت کانادا | میز نفت
نفت کانادا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، کاهش قیمت نفت و تقاضا در آوریل باعث شد صادرات انرژی کانادا بیشترین کاهش را داشته باشد. طبق گزارش اداره آمار کانادا، صادرات نفت خام این کشور 55.1 کاهش یافته که پایین ترین حد تجارت کالا طی یک دهه گذشته در کاناداست.

 با سقوط تقاضا برای نفت در آمریکا، بازار اصلی صادرات کانادا، به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی های اعمال شده در جهت مهار گسترش آن، صادرات محصولات مرتبط با انرژی 2.66 میلیارد دلار آمریکا (3.6 میلیارد دلار کانادا) کاهش یافته است که بیشتر آن مربوط می شود به سقوط صادرات نفت خام.

 اداره آمار کانادا اعلام کرد:« کاهش تقاضا برای محصولات انرژی در آوریل به خاطر اقدامات اتخاذ شده جهت مهار گسترش ویروس کرونا، باعث کاهش قابل توجه قیمت صادرات نفت خام و پایین آمدن مقدار این صادرات شده است».

 قیمت نفت وسترن کانادا سلکت که شاخص نفت شنی آلبرتای کاناداست، روند کاهش قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا را در پیش گرفته که در 20 آوریل به منفی 37 دلار در هر بشکه رسیده بود.

 به گفته اداره آمار کانادا:« علیرغم افزایش اخیر در قیمتهای بازار، قیمت صادرات نفت خام احتمالاً در ماه مه هم پایین باقی میماند چون نوسانات قیمت نفت خام با تأخیر در آمار صادرات مشاهده می شوند».

 واردات نفت خام کانادا هم در آوریل 21 درصد به خاطر تقاضای پایین و تعطیلی نسبی یا کامل تعدادی از پالایشگاه‌های این کشور که وارد کننده نفت خام هستند، کاهش یافت.

 تجارت انرژی دومین عامل تاثیرگذار بر آمار تجارت کاناداست که بدترین شرایط را طی یک دهه گذشته تجربه میکند. کاهش صادرات و واردات در بخش خودرو هم یک عامل تاثیرگذار دیگر بوده که نتیجه بسته شدن کارخانه ها در کاناداست.

 قیمت پایین نفت خام طی دو ماه گذشته باعث شده بسیاری از شرکت‌های کانادایی سود سهام خود را پایین آورده و تولید خود را به شدت کاهش دهند.



منبع : تسنیم
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 27473
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *