۰

باز هم ساز مخالف مکزیک

رئیس جمهور مکزیک از کشورهایی که هنوز به تعهدات خود برای کاهش تولید نفت عمل نکرده‌اند خواست تولید خود را پایین بیاورند و گفت مکزیک تولید خود را بیش از این کاهش نمی دهد.
آندرس مانوئل لوپز اوبرادور | میز نفت
آندرس مانوئل لوپز اوبرادور | میز نفت
به گزارش میز نفت ، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک، گفت کشورش در شرایطی قرار ندارد که تولید خود را بیش از آنچه در ماه آوریل با گروه اوپک پلاس توافق کرده بود پایین بیاورد.

 سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدانش به رهبری روسیه طی ائتلافی با عنوان اوپک پلاس در آوریل توافق کردند 9.7 میلیون بشکه از تولید خود را در ماه‌های مه و ژوئن پایین بیاورند تا قیمت نفت افزایش یابد. قیمت نفت پس از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا به شدت کاهش یافت. قرار است این کاهش تولید از ماه جولای تا دسامبر به 7.7 میلیون بشکه در روز برسد.

 طبق این قرارداد، مکزیک متعهد شد تولید خود را در ماه‌های مه و ژوئن 100 هزار بشکه در روز پایین بیاورد. این در حالی بود که سایر تولیدکنندگان نفت اصرار داشتند کاهش تولید مکزیک تا 400 هزار بشکه در روز برسد. مکزیک گفت در آن زمان آمریکا توافق کرده 300 هزار بشکه دیگر را جبران کند.

لوپز اوبرادور در یک کنفرانس خبری از کشورهایی که هنوز به تعهدات خود برای کاهش تولید عمل نکرده‌اند خواست تولید خود را پایین بیاورند و گفت مکزیک تولید خود را بیش از این کاهش نمی دهد.

وی گفت:« ما نمی توانیم بیش از این کاری انجام دهیم. ما سهم خود را انجام داده ایم و همان طور که می بینید بیشتر از سهمیه خود نفت استخراج  نکرده‌ و همان 100 هزار بشکه را از تولید خود کم کرده ایم».

لوپز اوبرادور با اشاره به اینکه اقدامات بعدی بستگی به شرایط اقتصاد جهان و تقاضا برای نفت دارد گفت:« حالا کشورهایی که به تعهد خود عمل نکرده اند باید تولید خود را پایین بیاورند».

  اجلاس اوپک و متحدانش امروز، شنبه به منظور مذاکره در مورد تمدید کاهش تولید و اجبار کشورهایی مثل عراق و نیجریه به  اطاعت از قرارداد کاهش تولید، برگزار می‌شود.

 وزیر انرژی مکزیک نماینده این کشور در این کنفرانس خواهد بود.



منبع : تسنیم
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 27479
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *