۰

بازگشت بزرگترین میدان نفتی لیبی به مدار تولید

یک مقام رسمی لیبی امروز (شنبه) اعلام کرد که بزرگترین میدان نفتی این کشور به تدریج تولید را که به علت محاصره نیروهای مخالف دولت تقریبا پنج ماه متوقف شده بود، از سر می گیرد.
نفت لیبی | میز نفت
نفت لیبی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، یک مقام رسمی لیبی روز شنبه اعلام کرد که بزرگترین میدان نفتی این کشور به تدریج تولید را که به علت محاصره نیروهای مخالف دولت تقریبا پنج ماه متوقف شده بود، از سر می گیرد.

به گفته علی الزیب، فرمانده نیروهای موسوم به نگهبانان تاسیسات نفتی دولت لیبی، ازسرگیری فعالیت میدان نفتی شراره در جنوب غربی این کشور پس از باز شدن دریچه خط لوله منتهی به بندر الزاویه در روز جمعه صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، قبل از تعطیلی اواسط ژانویه، این میدان نفتی حدود 300 هزار بشکه در روز تولید می کرد.

شروع مجدد فعالیت این میدان که به عنوان یک سرمایه گذاری مشترک بین شرکت ملی نفت لیبی، شرکت توتال، رپسول،‌ شرکت او ام وی و شرکت اکوئینور در حال فعالیت است، پس از عقب نشینی مبارزان وفادار به «خلیفه حفتر» از غرب لیبی صورت گرفت.

حفتر فرمانده شبه نظامیانی است که بیش از یک سال در تلاش هستند طرابلس، پایتخت لیبی را از تصرف دولت تحت حمایت سازمان ملل خارج کند.

حامیان حفتر از ماه ژانویه میادین نفتی و بنادر مهم را تحت محاصره قرار داده اند و تولید نفت را در این کشور آفریقای شمالی از 1.2 میلیون بشکه در روز به حدود 90 هزار بشکه کاهش داده اند. این کاهش اثر ناخواسته ای در کمک به ائتلاف اوپک پلاس در تعادل دوباره بازار جهانی نفت داشته است.

حفتر امروز (شنبه) در قاهره اعلام کرد که وی آتش بس تحت حمایت مصر و ابتکار عمل سیاسی برای پایان دادن به جنگ را می پذیرد. این اقدام می تواند به از سرگیری تولید نفت با ظرفیت کامل در این کشور کمک کند.



منبع : تسنیم
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 27486
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *