۰

مکزیک کنار کشید

وزیر انرژی مکزیک تایید کرد که این کشور در قرارداد کاهش تولید جدید اوپک پلاس که در روز شنبه امضا شده مشارکت نمی کند.
مکزیک | میز نفت
مکزیک | میز نفت
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزیر انرژی مکزیک در روز شنبه گفت این کشور در تمدید قرارداد کاهش تولید تا پایان جولای، با سایر تولید کنندگان بزرگ نفت مشارکت نمی کند. هدف از این کاهش تولید افزایش قیمت نفت است.

 ائتلاف اوپک پلاس که از اعضای اوپک و متحدانش به رهبری روسیه تشکیل شده است، در ماه آوریل توافق کردند تولید نفت خود را 9.7 میلیون بشکه در روز در ماه‌های مه و ژوئن بیاورند تا از قیمت نفت تا حمایت شود.

 طبق این قرارداد، مکزیک قول داده بود صد هزار بشکه در روز تولید خود را در ماه مه پایین بیاورد. این در شرایطی بود که سایر تولید کنندگان این کشور را برای کاهش 400 هزار بشکه ای تحت فشار قرار داده بودند.

 قرار بود این کاهش تولید از ماه جولای تا دسامبر به 7.7 میلیون بشکه برسد ولی ائتلاف اوپک پلاس در روز شنبه توافق کرد قرارداد کاهش تولید را تا پایان جولای تمدید کند.

آندره مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک، که قول داده بود تولید نفت خام این کشور را افزایش دهد، در روز جمعه اعلام کرد مکزیک در شرایطی قرار ندارد که تولید خود را بیش از آنچه در آوریل متعهد شده بود پایین بیاورد.

 وزیر انرژی مکزیک تایید کرد که این کشور در قرارداد کاهش تولید جدید که در روز شنبه امضا شده مشارکت نمی کند.

وی گفت:« سایر کشورها کاهش تولید خود را تا پایان جولای تمدید کردند ولی ما به قراردادی که در آوریل امضا کردیم متعهد هستیم».

 عدم تمایل مکزیک برای کاهش تولید همگام با سایر تولید کنندگان عضو اوپک پلاس، باعث اختلاف این کشور با عربستان در آوریل شد. این دو کشور پس از اینکه آمریکا اعلام کرد اختلاف میزان کاهش تولید مکزیک با 400 هزار بشکه اعلام شده توسط اوپک  را جبران میکند، به توافق رسیدند.

 انتهای پیام/13
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 27493
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *