۰

واکنش عراق به فشارهای اوپک پلاس

عراق که در عمل به سهمیه کاهش تولید نفت مشکل داشته است، از اوپک پلاس خواست در آینده وضعیت اقتصادی و شرایط زندگی کشورها را در زمان اختصاص سهمیه‌های کاهش تولید نفت درنظر بگیرد.
نفت عراق | میز نفت
نفت عراق | میز نفت
به گزارش میز نفت ، علی علاوی، وزیر دارایی عراق در یک کنفرانس مطبوعاتی که روز یکشنبه از تلویزیون پخش شد، گفت: تصمیم عراق برای عمل به توافق کاهش تولید نفت اوپک پلاس خوب است و ما تا زمان انقضای این پیمان به آن متعهد هستیم. اما ما همچنین خواهان مقررات آینده جدیدی برای تقسیم بار کاهش تولید میان کشورها و ملاحظه شرایط اقتصادی کشورها و استانداردهای زندگی آنها در زمان اعمال کاهش تولید هستیم.

علاوی که پیش از این به عنوان وزیر نفت موقت کابینه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق هم فعالیت می‌کرد، دوم ژوئن مشکلات فنی را عامل ناتوانی عراق از پایبندی کامل به کاهش تولید نفت خود خوانده و بر پایبندی این کشور به توافق اوپک پلاس تاکید کرده بود.

شرکت بازرگانی نفت دولتی سوموی عراق روز یکشنبه اعلام کرد این کشور در ماه مه ۴.۲۱۳ میلیون بشکه در روز نفت تولید و ۳.۶۳ میلیون بشکه در روز نفت صادر کرده است. این آمار بالاتر از سهمیه تولید ۳.۵۹۲ میلیون بشکه در روز عراق برای ماه مه تحت توافق اوپک پلاس بود.

اوپک پلاس شنبه هفته جاری کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز را به مدت یک ماه دیگر تا پایان ژوییه تمدید کرد و کشورهایی شامل عراق را که در ماه‌های مه و ژوئن به طور کامل به سهمیه کاهش تولیدشان عمل نکرده بودند، ملزم کرد در ماه‌های ژوییه، اوت و سپتامبر با کاهش تولید بیشتر جبران کنند.

بر اساس گزارش پلاتس، عراق در سه سال گذشته که همچنان با پیامدهای ناشی از جنگ با گروه تروریستی داعش در فاصله سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ و مشکلات مالی ناشی از آن دست و پنجه نرم می‌کرد، موفق نشد به تعهدش برای کاهش تولید به طور کامل عمل کند. این کشور همچنین از اکتبر سال گذشته با ناآرامیهای داخلی روبرو شد که به استعفای دولت عادل عبدالمهدی، نخست وزیر سابق عراق منجر شد. عراق تا زمان انتصاب دولت کاظمی در ماه مه، همچنان تحت اداره دولت عبدالمهدی بود. شیوع ویروس کرونا هم به این کشور ضربه زده است.



منبع : ایسنا 
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب: 27504
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *