۰

​پیش بینی بروز کمبود عرضه

تحقیقات ریستاد انرژی نشان می دهد کاهش تولیدهای اجباری و تمدید قرارداد کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس تا پایان جولای نه‌تنها تقاضا برای نفت خام را بهبود می بخشد بلکه از ژوئن ۲۰۲۰ یک کسری ماهانه در بازارهای نفت به وجود می آورد.
​پیش بینی بروز کمبود عرضه
به گزارش میز نفت به نقل  از اویل پرایس، تحقیقات ریستاد انرژی نشان می دهد کاهش تولیدهای اجباری و تمدید قرارداد کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس تا پایان جولای نه‌تنها تقاضا برای نفت خام را بهبود می بخشد بلکه از ژوئن 2020 یک کسری ماهانه در بازارهای نفت به وجود می آورد که این کمبود تا پایان سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت.

 عرضه مازاد نفت به بازار که باعث شد قیمت نفت خام آمریکا به زیر صفر برسد مربوط به گذشته بوده است چون حالا ائتلاف اوپک پلاس محکم بر سر قرارداد خود ایستاده و بهبود تقاضای نفت ادامه دارد. به نظر می رسد آخرین ماه مازاد تولید ماه مه بوده که در آن تولید نفت خام و میعانات گازی 6.1 میلیون بشکه در روز بیشتر از تقاضا بود.

 تا همین حالا هم در ماه ژوئن 1.5 میلیون بشکه در روز کمبود در بازار نفت وجود دار د و پیش بینی می‌شود این عدم تعادل در ماه جولای به 4.6 میلیون بشکه در روز و در اوت به 4.2 میلیون بشکه در روز برسد و بعد در تا پایان 2020 کمی کاهش یابد. اوج کسری تولید نفت در ژانویه 2021 و برابر با 5.2 میلیون بشکه در روز خواهد بود. ریستاد انرژی تخمین می زند کمبود ماهانه تولید نفت تا پایان سال آینده میلادی وجود داشته باشد.

 سرپرست بازارهای نفت در ریستاد انرژی می گوید:« ما عقیده داریم تلاش‌های ائتلاف اوپک پلاس در تعادل دوباره بازار، قیمت ها را افزایش داده و فضایی ایجاد می کند که به سرعت از ذخایر نفتی برداشت شود».

 طبق پیش‌بینی ریستاد انرژی، تولید نفت خام و میعانات گازی تا پایان سال جاری میلادی کمتر از 80 میلیون بشکه در روز خواهد بود. تولید احتمالاً در ماه ژوئن به 71.4 میلیون بشکه در روز می رسد و به صورت ماهانه افزایش یافته و در دسامبر به بالاترین حد 78.38 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

 از طرف دیگر تقاضا تا حالا در ماه ژوئن برابر با 72.9 میلیون بشکه در روز بوده و پس از سپتامبر از 80 میلیون بشکه می گذرد و در دسامبر به اوج 82.3 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

منبع: تسنیم
سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 27506
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *