۰

آمریکا در حال تبدیل شدن به عربستان دیگر

یک کارشناس آمریکایی گفت: بانک مرکزی آمریکا مانند یک بانک خصوصی برای اربابان خود عمل می‌کند و برای خوش آمدی آنها بی محابا در حال چاپ پول است.
آمریکا در حال تبدیل شدن به عربستان دیگر
به گزارش میز نفت به نقل از راشاتودی، در حالی که حدود 40 میلیون نفر در آمریکا شغل خود را به خاطر بحران اقتصادی پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا از دست داده‌اند اما بورس این کشور برخلاف واقعیت‌های اقتصادی آمریکا هر روز رشد بیشتری را به ثبت می‌رساند.

مکس کایزر، یکی از کارگزاران سابق وال استریت، می‌گوید حتی اگر نرخ بیکاری خیلی بالا برود هم بازارهای مالی آمریکا همچنان به رشد خود ادامه خواهند داد چرا که بانک مرکزی این کشور به سیاست خود در هدیه کردن هزاران میلیارد دلار به ثروتمندان آمریکایی ادامه خواهد داد تا آنها بتوانند از این پول برای تامین مالی کارتل‌های خود استفاده کند.

وی گفت در آمریکا کارگران و کارمندان خیلی اهمیت ندارند. سال گذشته میلادی مردم آمریکا 3 هزار میلیارد دلار مالیات پرداخت کردند و این در حالی است که بانک مرکزی این کشور که مثل یک بانک خصوصی برای پولدارها عمل می‌کند تنها در یک هفته 6 هزار میلیارد دلار پول چاپ کرد و پیش‌بینی می‌شود این رقم طی سال جاری به 20 هزار تریلیون دلار افزایش یابد.

بنا به گفته این معامله‌گر بازار وال استریت، آمریکا در حال تبدیل شدن به کشوری مثل عربستان است. کشوری پر از افراد فقیر و تعداد زیادی شاهزاده که هیچ قشر متوسطی در آن دیده نمی‌شود.

کایزر ادامه داد که از سال 1987 و زمان ریاست جمهوری دونالد ریگان بود که دولت آمریکا برای کمک مالی به بانک‌های ورشکسته و فاسد اقدام به خرید سهام و اوراق قرضه آنها کرد و به همین دلیل از آن زمان به بعد معامله بر اساس عوامل بنیادی در بورس آمریکا کنار رفت.

این کارشناس آمریکایی می‌گوید تمام رؤسای جمهور بعد از ریگان با استفاده از پولی که به صورت مجانی توسط بانک مرکزی آمریکا منتشر می‌شد هم به این روند ادامه دادند و آن را گسترده‌تر کردند.

این معامله‌گر سابق بورس وال استریت می‌گوید در عین حال بانک مرکزی فدرال آمریکا درباره نیت و قصد خود دروغ می‌گوید چرا که این بانک مدعی است از طریق خلق پول به دنبال مقابله با کاهش تورم است و این در حالی است که شواهد متقنی وجود دارد که این اقدام به خودی خود یکی از عوامل کاهش تورم در آمریکاست.

کایزر افزود:‌ پولی که توسط بانک مرکزی آمریکا چاپ می‌شود به طور مستقیم در اختیار بانک‌ها و شرکت‌های زامبی در این کشور قرار می‌گیرد و آنها هم این پول را در جیب خود می‌گذارند و، برخلاف باز بودن دست این طرف‌ها در تامین منابع مالی، اما حوزه صنعتی و مولد اقتصاد این کشور به شدت با کمبود نقدینگی مواجه بوده و در حال مرگ است. 

اصطلاح زامبی به بانک‌ها و شرکت‌هایی گفته می‌شود که تقریبا ورشکسته شده و با کمک‌های دولتی به صورت کج‌دار و مریز در حال ادامه فعالیت هستند.

این معامله‌گر بورس وال استریت می‌گوید تا زمانی که سهام و اوراق قرضه برای خرید وجود دارد و بانک مرکزی آمریکا برای خوشایند اربابان خود و خرید این نوع سهام‌ها به چاپ پول ادامه می‌دهند کارتل‌ها و اربابان ثروت و همچنین بورس آمریکا به روند رشد خود ادامه خواهند داد و تعداد فقرا و قشر ضعیف‌تر آمریکا افزایش خواهد یافت.
سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب: 27508
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *