۰

نمونه ای از جابجایی های میلیونی

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده‌ای با رایزنی پرونده‌اش را به وزارت نفت منتقل می‌کند اما حقوقی که در دستگاه قبلی می‌گرفت ۵ میلیون بوده ولی زمانی که استخدام وزرت نفت شده، حقوقش به ۱۵ میلیون افزایش‌یافته است.
سید حسین نقوی حسینی | میز نفت
سید حسین نقوی حسینی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، سید حسین نقوی حسینی، نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری دانشجو، با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت نمایندگان اسبق استفاده کرد، اظهار داشت: قطعاً تجربه نمایندگان می‌تواند باعث پیشرفت کار کشور شود و نمایندگان پس از پایان دوره خود، به چند گروه تقسیم می‌شوند؛ دسته اول کارمندان دستگاه‌های دولتی بودند که در انتخابات مجلس نامزد شدند و رای آوردند.

وی ادامه داد: برخی از نمایندگان، سابقه مدیریت دارند و قبل از نمایندگی‌َشان فعالیت‌هایی در حوزه‌ی مدیریت داشتند؛ به‌عنوان مثال فردی معاون وزیر یا استاندار بوده است و بعد از پایان نمایندگی خود به دستگاهی که قبل از ورود به مجلس در آن فعالیت می‌کرد، بازمی‌گردد و این نمایندگان از جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار هستند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گروهی از نمایندگان از موقعیت خود سوءاستفاده می‌کنند، بیان داشت: متأسفانه ناظر بر آن هستیم که فردی نماینده شده و در هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی حضور نداشته است ولی چون به مجلس راه پیداکرده، بدون آزمون و به‌راحتی استخدام دستگاه‌ها می‌شود.

نقوی‌حسینی تصریح کرد: قطعاً جایگاه نمایندگی برای او یک امتیاز است ولی این دلیل نمی‌شود که از این امتیاز سوءاستفاده کند.

وی افزود: مثلاً فردی کارمند آموزش‌وپرورش بوده و در طول نمایندگی در مجلس پرونده‌اش را به وزارت امور خارجه منتقل کرده است و بعد‌ها کارمند وزارت امور خارجه می‌شود وبه عنوان سفیر در آن دستگاه کار می‌کند؛ این درحالی است که وی در آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک معلم فعالیت می‌کرد و این نمونه بارز رایزنی و استفاده غلط از امتیازی نمایندگی است.

نقوی حسینی با بیان اینکه نمایندگان باید شرایط خاصی را داشته باشند، گفت: اگر نماینده‌ای مدرک دکترا و عضو هیئت‌علمی دانشگاه باشد و بعد از نمایندگی به دستگاهی که در آنجا مشغول فعالیت بوده برگردد این امر طبیعی است.

نماینده سابق مجلس تأکید کرد: نماینده‌ای با رایزنی پرونده‌اش را به وزارت نفت منتقل می‌کند اما حقوقی که در دستگاه قبلی می‌گرفت ۵ میلیون بوده ولی زمانی که استخدام وزرت نفت شده، حقوقش به ۱۵ میلیون افزایش‌یافته است.



منبع : دانشجو
سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۴
کد مطلب: 27511
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *