۰

وزیر نیروی قطر: بازار نفت با ضربه‌ای مضاعف خورد

سعد الکعبی تولید بی‌رویه نفت و لبریز شدن بازار از طلای سیاه را که منجر به کاهش بی‌سابقه قیمت آن شد، ضربه‌ای مضاعف برای این بازار عنوان کرد.
سعد الکعبی | میز نفت
سعد الکعبی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، سعد الکعبی، وزیر انرژی قطر اعلام کرد که لبریز کردن بازار از نفت منجر به سقوط قیمت‌ها شد و این اشتباهی بزرگ بود.

وی در مصاحبه با «سی ان بی سی» گفت: طرح لبریز کردن بازار از نفت در زمان اشتباهی اتخاذ شد چرا که با بحران همه‌گیری ویروس کرونا همزمان شد.

وزیر نیروی قطر افزود: بحران کرونا بر سراسر جهان پس از قرنطینه شدن کشور‌ها تاثیر گذاشت و همچنین بر روند تولید نفت تاثیرگذار بود تا حدی که شاهد کاهش قیمت نفت خام تکساس آمریکا تا سطح منفی بودیم.

وی درباره رویکرد کنونی در بازار نفت و تلاش برای بازگردادن بازار به سطح قبلی گفت: این مسئله در نبود توافق میان کشور‌های عضو اوپک و سایر کشور‌های غیر عضو یا همان اوپک پلاس آغاز شد و به کاهش قیمت‌ها منجر شد.

سعدالکعبی نبود توافق میان کشور‌های نفتی همزمان با وفور عرضه نفت در بازار و فراهم نبود شرایط متناسب به دلیل همه‌گیر شدن ویروس کرونا باعث شد ضربه مضاعفی بر بازار وارد و به صورت کاملا اشتباهی متضرر شود.

وی تاکید کرد: بزرگترین مشکل حال حاضر به علت ممنوعیت‌های بهداشتی و توقف حرکت‌ها و آمد و شدها، تقاضا برای نفت و مشتقات آن است.

وزیر نیروی قطر در پایان اعلام کرد: معتقدم تدابیری که اوپک اتخاذ کرده است مطابق توافقی است که پیش از این صورت گرفته بود و آن حفظ روشی مقبول در  عرضه و تقاضا در بازار نفت است. در ابتدای سال هماهنگی میان کشور‌ها نبود، اما الان اوضاع بسیار بهتر است. امیدواریم تقاضا به مرور و همزمان با خارج شدن کشور‌ها از ممنوعیت‌های کرونایی افزایش یابد. هر چند می‌دانیم این مسئله به آرامی صورت می‌گیرد.


 
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 27515
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *