۰

عراق در کاهش تولید نفت جدی است

شرکت بازاریابی نفت عراق، سومو، درخواست هایی برای چندین مشتری خود فرستاده و از آنها خواسته از دریافت برخی از محموله های خودکه قرار بود در ماه‌های ژوئن و جولای بارگیری شوند، صرف نظر کنند.
نفت عراق | میز نفت
نفت عراق | میز نفت
به گزارش میز نفت ، عراق از برخی پالایشگاه های آسیا که به دنبال خرید نفت این کشور بوده اند خواسته از دریافت محموله‌های نفت خام بصره چشم‌پوشی کنند که نشان می‌دهد این کشور سعی می‌کند به تعهد خود برای کاهش تولید طبق قرارداد اوپک پلاس عمل کند.

 شرکت بازاریابی نفت عراق، سومو، درخواست هایی برای چندین مشتری خود فرستاده و از آنها خواسته از دریافت برخی از محموله های خودکه قرار بود در ماه‌های ژوئن و جولای بارگیری شوند، صرف نظر کنند. طبق گفته منابع آگاه، حداقل یکی از خریداران تمایلی برای لغو سفارش  محموله‌های نفتی خود ندارد ولی یک خریدار دیگر احتمالاً موافقت کرده و این محموله ها را با بشکه های نفت دیگری جایگزین خواهد کرد.

 عرضه کنندگانی مانند عراق و نیجریه که قبلاً به قرارداد کاهش تولید متعهد نبوده‌اند، پس از امضای قرارداد جدید اوپک پلاس، به شدت زیر نظر هستند. این گروه توافق کرده اند کاهش تولید را یک ماه دیگر تمدید کنند به شرطی که بغداد تلاش‌های خود را برای مهار تولید دوبرابر کرده و عدم کاهش تولید طبق قرارداد قبلی را هم جبران کند.

 شرکت سومو معمولاً یک تا دو میلیون بشکه از نفت سبک و نفت سنگین بصره را به مشتریان آسیایی می فروشد.

 تلاش‌های ائتلاف اوپک پلاس و کاهش ناخواسته تولید نفت آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت نفت داشته است. ولی تخمین زده می‌شود که روند این افزایش قیمت متوقف شود چون به نظر می رسد سرعت افزایش تولید تولیدکنندگان بیشتر از بهبود تقاضای نفت است.

 وزارت نفت عراق در بیانیه ای اعلام کرد این کشور کاملاً به قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس پایبند است. این کشور در ماه مه 4.2 میلیون بشکه نفت تولید کرد که حدود 15 درصد بیشتر از سهمیه اش طبق قرارداد کاهش تولید قبلی بود که در ماه آوریل بسته شده بود. عراق قرار است قیمت رسمی فروش نفت خام خود را برای بارگیری در ماه جولای در روزهای آینده اعلام کند. قبل از آن، عربستان سعودی قیمت رسمی فروش تمام درجات نفتی خود را افزایش داده بود که باعث شگفتی خریداران در سراسر آسیا شد.



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 27516
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *