۰

نفتکش‌ها از مسیر ونزوئلا برگشتند

نفتکشهایی که به سمت ونزوئلا در حرکت بودند در پی تصمیم اخیر آمریکا برای افزودن ده‌ها کشتی حمل کننده نفت این کشور آمریکای جنوبی به لیست سیاه تحریمها، از مسیر خود برگشتند.
نفتکش | میز نفت
نفتکش | میز نفت
به گزارش میز نفت ، تهدید تشدید تحریمها پیش از این هم بازار جهانی کشتیرانی را مختل کرده بود. چهار منبع آگاه کشتیرانی به رویترز اظهار کردند: شرکتهای نفتی چینی در حال بررسی عدم کرایه نفتکشهایی هستند که در یک سال گذشته به ونزوئلا رفته‌اند بدون توجه به این که این کشتیها اکنون کجا هستند یا برای چه سفر کرده‌اند.

واشنگتن به دنبال سرنگونی دولت سوسیالیست نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا از طریق ممانعت از صادرات نفت این کشور است که منبع اصلی درآمد ونزوئلا به شمار می‌رود. اقدامات خصمانه آمریکا باعث شده صادرات نفت ونزوئلا به پایین‌ترین میزان در ۱۷ سال گذشته سقوط کند و بحران اقتصادی این کشور عمیق‌تر شود اما مادورو همچنان در قدرت مانده و خشم دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا را برانگیخته است.

منابع آمریکایی هفته گذشته به رویترز گفتند که آمریکا ممکن است ده‌ها نفتکش دیگر را به لیست سیاه تحریمها اضافه کند. این مسئله تحویل نفت به پالایشگاههای خارجی را برای شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا دشوارتر خواهد کرد. صادرات نفت ونزوئلا در ماه مه به حدود ۴۵۲ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرد که پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۰۲ است که اعتصاب سراسری اقتصاد این کشور را فلج کرده و به صادراتش آسیب زد.

خورخه آریازا، وزیر خارجه ونزوئلا روز سه شنبه در توییتر نوشت: واشنگتن با مسدود کردن درآمد خارجی که می‌تواند برای واردات کالاهای بشردوستانه از جمله غذا و دارو مورد استفاده قرار گیرد، به اقتصاد ونزوئلا حمله کرده است.

طبق آمار رفینیتیو آیکان، کشتی سی‌دانسر که تحت اداره شرکت یونانی تناماریس قرار دارد و توسط پالایشگاه تایلندی تیپکو آسفالت کرایه شده است، پس از انتظار یک هفته‌ای در اقیانوس آتلانتیک، به جبل الطارق بازگشت.

شرکت تیپکو آسفالت به رویترز گفت که این شرکت از استفاده از این کشتی که پیش از این در آبهای ونزوئلا بوده، منصرف شده است.

نفتکش سی‌دانسر قرار بود یک میلیون بشکه نفت بوسکان ونزوئلا را به مقصد پالایشگاه کمامان مالزی که تحت اداره تیپکو قرار دارد، حمل کند.

یک کشتی دیگر شرکت تناماریس به نام سی‌هیرو که در فوریه نفت ونزوئلا را بارگیری کرده بود، هفته گذشته در لیست سیاه تحریمهای وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفت.

یک کشتی دیگر به نام نوو که قرار بود این هفته در ونزوئلا باشد، در دریای کارائیب از مسیر خود برگشت. این کشتی قرار بود یک میلیون بشکه نفت هاماکا را در ژوئن به سنگاپور ببرد.

طبق آمار رفینیتکو، در پی انتشار خبر تحریم نفتکشهای بیشتر، سه ابرنفتکش بوستون، کومودور و رسپکت که اواخر هفته گذشته در ونزوئلا بودند، از این کشور خارج شده و در دریای کارائیب لنگر انداختند.

بر اساس گزارش رویترز، به گفته منابع آگاه، شرکتهای نفتی و بازرگانان جهان نسبت به کشتیهایی که اخیرا نفت ونزوئلا را حمل کرده‌اند، احتیاط بیشتری پیدا کرده‌اند.



منبع : ایسنا
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 27518
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *