۰

تاثیر تحریم در قیمت گاز در آلمان

یکی از نمایندگان مجلس فدرال آلمان اقدام آمریکا در اعمال تحریم های جدید علیه خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
تاثیر تحریم در قیمت گاز در آلمان
به گزارش میز نفت به نقل از راشاتودی، روسیه کلاوس ارنست، دبیر کمیته روابط خارجی و امور انرژی مجلس آلمان گفت اعمال تحریم جدید از سوی آمریکا علیه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به "نورد استریم۲" به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی گفت که این تحریم ها می تواند تکمیل شدن پروژه انتقال گاز روسیه به آلمان را متوقف کند و در صورتی که این پروژه تکمیل نشود قیمت گاز در اتحادیه اروپا افزایش خواهد یافت.

این نماینده مجلس آلمان گفت آمریکا در تلاش است تا با اعمال غیرقانونی تحریم های فرامرزی، منافع اقتصادی خود را  با دیکته کردن به متحدان و شرکای تجاری، تامین کند.

وی تاکید کرد: به نظر من این اقدام علیه حاکمیت در اروپا است و به شدت به روابط اروپا و آمریکا ضربه خواهد زد.

ارنست ادامه داد: خط لوله جدید انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم ۲ امنیت اروپا یا آمریکا را تهدید نمی‌کند. من معتقدم که آمریکا فقط می خواهد گاز گران قیمت خود را از طریق به هم زدن رابطه خوب اتحادیه اروپا و روسیه در حوزه انرژی، به مشتریان در بازار اروپا قالب کند.

نماینده مجلس آلمان می گوید: با این اقدامات آمریکایی‌ها در حال نقض منافع اقتصادی و ژئوپلتیک آلمان و اتحادیه اروپا هستند چرا که دسترسی دوستان اروپایی خود به گاز ارزان قیمت روسیه را مختل کرده و روابط کشورهای اروپایی با همسایه شرقی خود را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

ارنست تاکید کرد دولت آلمان باید به صورت جدی و کاملاً شفاف در زمان دیدار با مقامات آمریکایی با دخالت آنها در امور اروپا و آلمان مخالفت کنند.

این نماینده مجلس آلمان گفت برلین باید به صورت متناسب و موثر به اقدامات آمریکا واکنش نشان دهد و می تواند درباره اعمال تعرفه بر واردات گاز از آمریکا با دیگر کشورهای اروپایی مذاکره کرده و آنها را متقاعد کند که به صورت جمعی علیه اقدام آمریکا در نقض حاکمیت اروپا اقدام کنند.

ارنست می گوید آلمان همچنین باید از موقعیت ریاست بر اتحادیه اروپا استفاده کرده و درباره روابط این اتحادیه با آمریکا و همچنین تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه تجدید نظر کند.

دبیر کمیته روابط خارجی و امور انرژی مجلس آلمان می‌گوید در صورتی که ما نقض مکرر قوانین بین المللی توسط آمریکا را قبول کنیم آنها تشویق می شوند و این کار را در آینده بیشتر انجام خواهند داد.

منبع:فارس
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 27524
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *