۰

آمریکا 100 هزار شغل در بخش نفت و گاز از دست داد

بازار کار در صنعت نفت و گاز آمریکا بیشترین آسیب را از رکود ناشی از همه گیری ویروس کرونا خورده است. بیش از ۱۰۰ هزار نفر در بخش نفت و گاز در سراسر آمریکا شغل خود را از دست داده اند.
نفت آمریکا | میز نفت
نفت آمریکا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، بسیاری از تحلیلگران تأثیر اصلی بحران کرونا را در کاهش تقاضا برای انرژی می‌دانند ولی ریستاد انرژی جنبه انسانی این تراژدی را مورد توجه قرار داده و تخمین می زند بیش از 100 هزار شغل در بخش نفت و گاز در سراسر آمریکا از دست رفته باشد.

 تحلیلگران ریستاد انرژی با توجه به اطلاعات مرکز آمار نیروی کار آمریکا می گویند:« بازار کار در صنعت نفت و گاز آمریکا بیشترین آسیب را از رکود ناشی از همه گیری ویروس کرونا خورده است».

 چهار بخش در صنعت نفت و گاز آمریکا بیشترین کاهش نیروی کار را داشته اند که بیشتر مربوط به فعالیتهای پشتیبانی می شوند. تقریباً 44550 نفر از 233550 شاغل در این بخش از کار بیکار شده اند. 16000 نفر در بخش خط لوله و ساخت و سازهای مربوط به آن شغل خود را از دست داده اند. تعداد افراد شاغل در این بخش در ابتدای اعمال قرنطینه های کرونا در فوریه 27 هزار نفر بود.

 در بخش حفاری چاه های نفت و گاز 13450 نفر بیکار شده اند و در بخش استخراج نفت و گاز 3600 نفر شغل خود را از دست داده اند.

ریستاد انرژی گزارش داد 20 درصد از نیروی کار بخش فعالیتهای پشتیبانی نسبت به ماه فوریه و قبل از بحران کرونا کم شده است.

 از آغاز همه گیری ویروس کرونا در اوایل فوریه، ساخت و ساز در بخش صنعت نفت و گاز آمریکا بیش از 10 درصد کاهش یافته است. کاهش فعالیت ها در این بخش باعث پایین آمدن دستمزد کارگران هم شده است. تخمین زده می شود دستمزد کارکنان در بخش نفت و گاز حداقل 8 تا 10 درصد تا 2021 کاهش یابد.

 شرکت بریتیش پترولیوم هفته گذشته اعلام کرد 10 هزار نفر از کارکنان خود را تا پایان سال جاری میلادی اخراج می‌کند که بیشتر آنها مربوط به مشاغل دفتری می شوند.

  طبق تخمین های ریستاد انرژی، 45 هزار شغل در بخش بالادستی تگزاس از ماه فوریه از دست رفته است و لوییزیانا احتمالاً حدود 25 درصد نیروی کار خود را در بخش نفت و گاز از دست می دهد.

تأثیر این تعدیل نیرو ها در بخش خدمات میادین نفتی بیشتر از شرکت های تولید و اکتشاف خواهد بود. شرکتهای خدمات میادین نفتی احتمالاً 20 درصد نیروی کار خود را در میادین شیل، میادین دریایی و ساحلی از دست می‌دهند. در حالی که سایر صنایع روند بهبود را آغاز کرده‌اند ولی کارگران بخش نفت و گاز باید زمان بیشتری را منتظر افزایش تقاضا بمانند.



منبع : تسنیم
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 27538
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *