۰

امتناع برزیل از استخدام نفتکش‌های مرتبط با ونزوئلا

شرکت نفتی دولتی پتروبراس برزیل به شرکت‌های کشتیرانی اعلام کرد نفتکش‌هایی که در ۱۲ ماه گذشته به ونزوئلا سفر کرده‌اند را کرایه نخواهد کرد.
نفتکش | میز نفت
نفتکش | میز نفت
به گزارش میز نفت ، آمریکا که به‌دنبال سرنگونی دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلاست، صنعت نفت این کشور را با هدف محروم کردن مادورو از درآمدهای نفتی هدف تحریم قرار داده است و امسال شرکتهای کشتیرانی و نفتکش‌هایی که در تجارت نفت ونزوئلا همکاری کرده‌اند را در لیست سیاه قرار داده است. واشنگتن هشدار داده که نفتکش‌های بیشتری را به لیست سیاه تحریم‌ها اضافه خواهد کرد که این اقدام ممکن است تجارت دریابرد را مختل کرده و نرخ کرایه نفتکش‌ها را به میزان چشمگیری افزایش دهد.

شرکت پتروبراس در ایمیلی به رویترز اعلام کرد که به شرکت‌های کشتیرانی اعلام کرده که حاضر نیست از کشتی‌هایی استفاده کند که در مدت ۱۲ ماه گذشته در ونزوئلا فعالیت کرده‌اند. این شرکت قراردادهای حمل محموله‌های نفتی را به شکلی تنظیم کرده تا از استخدام کشتی‌هایی که ناقض مقررات دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه داری آمریکا هستند، خودداری کند.

بر اساس گزارش رویترز، تحت ریاست جمهوری ژائیر بولسونارو که خود را تحسین کننده دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا معرفی کرده است، برزیل و تولیدکننده نفت دولتی این کشور از ونزوئلا فاصله گرفته‌اند.

منابع آمریکایی هفته گذشته به رویترز گفتند که آمریکا ممکن است ده‌ها نفتکش دیگر را به لیست سیاه تحریم‌ها اضافه کند. این مسئله تحویل نفت به پالایشگاه‌های خارجی را برای شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا دشوارتر خواهد کرد.

صادرات نفت ونزوئلا در ماه مه به حدود ۴۵۲ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرد که پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۰۲ است که اعتصاب سراسری اقتصاد این کشور را فلج کرده و به صادراتش آسیب زد. نفتکش‌هایی که به سمت ونزوئلا در حرکت بودند در پی تصمیم اخیر آمریکا برای افزودن ده‌ها کشتی حمل کننده نفت این کشور آمریکای جنوبی به لیست سیاه تحریم‌ها، از مسیر خود برگشتند.




منبع : ایسنا
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب: 27545
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *