کاهش بی سابقه تولید نفت ونزوئلا

25 خرداد 1399 ساعت 11:07

شرکت نفت دولتی ونزوئلا تولید نفت این کشور را ۳۷۴ هزار بشکه در روز تخمین می زند که از ۱۹۴۵ تا حالا بی سابقه است.


به گزارش میز نفت ، تولید نفت در ونزوئلا، دارنده بزرگترین ذخایر نفت خام دنیا، به پایین ترین حد طی 75 سال گذشته رسیده است. تحریمهای آمریکا صادرات نفت این کشور را فلج کرده است.

 شرکت نفت دولتی ونزوئلا تولید نفت این کشور را 374 هزار بشکه در روز تخمین می زند. ونزوئلا از سال 1945 تا حالا در این سطح پایین تولید نداشته است. دلیل کاهش تولید نفت ونزوئلا تحریم‌های آمریکا است که تمام خریداران نفت دنیا را از نفت خام این کشور دور نگه داشته است. به این ترتیب، ذخایر نفتی ونزوئلا افزایش یافته و این کشور مجبور شده میادین نفتی خود را تعطیل کند.

 پیش‌بینی شرکت نفت دولتی ونزوئلا از تولید این کشور، 57 درصد کمتر از آن چیزی است که برنامه ریزی شده بود. این پیش بینی که با توجه به عملکرد چاه های نفتی صورت گرفته با 550 هزار بشکه نفتی که در ماه مه به اوپک گزارش شده نیز متفاوت است.

 تولید نفت ونزوئلا در شرایطی پایین آمده که دولت آمریکا تهدید کرده 50 نفتکشی را که نفت خام ونزوئلا را منتقل کرده‌اند تحریم می‌کند.

 میادین نفتی کمربند اورینیکو در ونزوئلا بیشترین آسیب را دیده اند و 79 درصد تولید در آن ها کاهش یافته است. تولید در میادین نفت سبک ماراکایبو 45 درصد پایین آمده است.

تولید در پترو زامورا، یکی از پربازده‌ترین میادین نفتی ونزوئلا، تا 28 هزار بشکه در روز پایین آمده است، در حالیکه تولید نفت در این میدان نفتی در سال گذشته میلادی 94700 بشکه در روز بود. میدان نفتی بوسکان که مشترکا توسط شرکت نفت دولتی ونزوئلا و شرکت چورون اداره می‌شود هم تولید خود را در اوایل ماه مه متوقف کرده است.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 27547

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/27547/کاهش-بی-سابقه-تولید-نفت-ونزوئلا

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir