عربستان چگونه باعث سقوط قیمت نفت شد؟

30 خرداد 1399 ساعت 14:26

صادرات نفت عربستان شامل نفت خام و محصولات نفتی، ۳.۱۵ میلیون بشکه در روز در ماه آوریل افزایش یافت و به ۱۱.۳۴ میلیون بشکه در روز رسید که دلیل اصلی آن افزایش صادرات نفت خام بود و باعث سقوط قیمت نفت شد.


به گزارش میز نفت ، عربستان سعودی پس از فروپاشی قرارداد قبلی کاهش تولید اوپک پلاس در اوایل ماه مارس، به وعده خود برای پر کردن بازار نفت عمل کرد و صادرات خود را به 10.237 میلیون بشکه در روز رساند که بسیار بیشتر از 7.391 میلیون بشکه در روز صادر شده در ماه مارس بود.

کل صادرات نفت عربستان سعودی شامل نفت خام و محصولات نفتی، 3.15 میلیون بشکه در روز در ماه آوریل افزایش یافت و به 11.34 میلیون بشکه در روز رسید که دلیل اصلی آن افزایش صادرات نفت خام بود.

تولید بزرگترین صادر کننده نفت خام جهان در آوریل افزایش یافت و بیش از 12 میلیون بشکه در روز رسید.

 عربستان سعودی پس از پر کردن بازار نفت در ماه آوریل و و در نتیجه کاهش قیمت آن، در همان ماه با دور جدید قرارداد کاهش تولید جهت جلوگیری از سقوط بیشتر قیمت نفت موافقت کرد. عربستان سعودی باید تولید نفت خود را در ماه‌های مه و ژوئن تا 8.5 میلیون بشکه در روز پایین بیاورد. طبق قرارداد جدید، اوپک و متحدانش 9.7 میلیون بشکه در روز از تولید نفت خود را کم می کنند.

 طبق گزارش ماهانه بازار نفت، عربستان سعودی تولید نفت خود را در ماه مه به 8.5 میلیون بشکه توافق شده طبق قرارداد کاهش تولید رسانده است.

 در شرایطی که روند بهبود تقاضای نفت همچنان آهسته است و قیمت نفت پایین تر از رقمی است که عربستان برای بودجه خود نیاز دارد، بزرگترین صادر کننده نفت جهان تلاش می‌کند مازاد ذخایر نفت آمریکا را کاهش دهد و بازار آسیا را رونق ببخشد.

 عربستان سعودی ارسال محموله های نفتی خود را که در ماه جولای بارگیری می‌شوند به حداقل پنج مشتری خود در آسیا کاهش داده و صادرات نفت خام خود به آمریکا را تا حد قابل توجهی پایین آورده است. صادرات نفت عربستان در این ماه به پایین ترین رقم طی 35 سال گذشته می رسد.




منبع : تسنیم


کد مطلب: 27578

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/27578/عربستان-چگونه-باعث-سقوط-قیمت-نفت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir