ششمین نفتکش ایرانی بزودی به ونزوئلا می‌رسد

31 خرداد 1399 ساعت 12:20

نیویورک تایمز طی گزارشی نوشت: یک نفتکش ایرانی در حال نزدیک شدن به آب‌های ونزوئلاست و گمانه زنی‌ها از حمل قطعات تعمیر پالایشگاه توسط این نفتکش حکایت دارد.


به گزارش میز نفت ، انتظار می‌رود به‌زودی یک کشتی باری ایرانی در سواحل ونزوئلا لنگر بیندازد. ایران اخیراً پنج نفتکش حامل بنزین به ونزوئلا فرستاده بود تا به کمبود بنزین در این کشور آمریکای جنوبی پایان دهد.

نزدیک شدن نفتکش گلسان به آب‌های ونزوئلا از افزایش رابطه بین این دو کشور در نقض تحریم‌های آمریکا علیه هر دو کشور حکایت دارد.

 محموله نفتکش گلسان هنوز مشخص نیست؛ اما راس دالن، رئیس شرکت سرمایه‌گذاری کاراکاس کاپیتال مارکتس در میامی می‌گوید این کشتی حامل قطعاتی برای ادامه تعمیر پالایشگاه‌های ونزوئلاست.

به گفته دالن، نفتکش گلسان روز جمعه در نزدیکی آب‌های کارائیب دیده شده است و احتمالاً در روز یکشنبه یا دوشنبه به یکی از بنادر ونزوئلا می‌رسد.

 ونزوئلا بزرگترین ذخایر نفتی دنیا را دارد. آمریکا تلاش می‌کند با قطع درآمد نفتی ونزوئلا، دولت مادورو را سرنگون کند.

بمادورو تحریم‌های آمریکا را مقصر بسیاری از مشکلات خود می‌داند و عقیده دارد آمریکا می‌خواهد دولت ونزوئلا را مانند یک عروسک خیمه‌ شب‌ بازی در دستان خود داشته باشد تا بتواند منابع عظیم آن را غارت کند.

 با وجود فشارهای آمریکا، مادورو همچنان بر سر قدرت است و کمبود شدید بنزین در این کشور با رسیدن نفتکش‌های حامل سوخت ایران بهبود یافته است.

 با کمک‌های فنی ایران، ونزوئلا توانسته بخشی از پالایشگاه پاراگوانا را راه‌اندازی و بنزین تولید کند.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 27585

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/27585/ششمین-نفتکش-ایرانی-بزودی-ونزوئلا-می-رسد

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir