۰

واردات نفت هند کاهش یافت

مرکز برنامه ریزی و تحقیقات نفتی هند اعلام کرد واردات نفت خام این کشور تا ۱۴.۶۱ میلیون تن کاهش یافته که پایین‌ترین رقم از ۲۰۱۵ تا حالاست.
نفت هند | میز نفت
نفت هند | میز نفت
به گزارش میز نفت ، واردات نفت خام هند در ماه مه 22.6 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت که بیشترین کاهش از 2005 تا حالا بوده است. تقاضا برای سوخت و تولید پالایشگاهی به خاطر تعطیلی های گسترده در این کشور جهت مهار گسترش همه گیری ویروس کرونا آسیب دیده است.

 مرکز برنامه ریزی و تحقیقات نفتی هند اعلام کرد واردات نفت خام این کشور تا 14.61 میلیون تن کاهش یافته که پایین‌ترین رقم از 2015 تا حالاست.

 واردات محصولات نفتی 0.8 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته و به 3.57 میلیون تن رسیده است در حالی که صادرات 5.9 درصد بالا رفته و 5.75 میلیون تن ثبت شده است. کاهش تقاضا در داخل باعث شده شرکت های هند نفت بیشتری را به خارج از کشور صادر کنند.

هند محدودیت های اعمال شده برای مهار گسترش ویروس کرونا را در مناطق کم خطرتر برداشته که احتمالا باعث بهبود تقاضا و افزایش پالایش نفت خام می شود.

 جدیدترین اطلاعات نشان می‌دهد تقاضا برای سوخت 50 درصد در ماه مه نسبت به ماه قبل از آن افزایش داشته که نشان دهنده بهبود فعالیت‌های اقتصادی است.

  تحلیلگران صنعتی انتظار دارند بازگشت کامل به شرایط قبل از ویروس کرونا در هند ماه‌ها طول بکشد چون فصل بارندگی های موسمی در این کشور نزدیک است و فعالیت های تولیدی و تقاضا برای حمل و نقل همچنان پایین هستند.

 صادرات دیزل که بخش بزرگی از صادرات هند را تشکیل می دهد، 33 درصد افزایش یافته و به 2.79 میلیون تن رسیده است.

 واردات نفت خام هند در آوریل تا 16.55 میلیون تن کاهش یافت یعنی یک افت 16 درصدی نسبت به سال قبل.



منبع : تسنیم
يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب: 27604
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *