۰
هلدینگ خلیج فارس در بلاتکلیفی مطلق!

دردسر بورسی آقای مدیرعامل

خبرمی‌رسد که همچنان صلاحیت ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از سوی سازمان بورس تایید نگردیده و نام اعضای جدید هیات مدیره این شرکت بزرگ بورسی در اداره ثبت شرکتها ثبت نشده است.
دردسر بورسی آقای مدیرعامل
به گزارش میز نفت،  همچنان دراین بین شنیده می‌شود اخیرا این شرکت بزرگ بورسی اقدام به اجاره۶ طبقه از ساختمان‌ بورس واقع در سعادت آباد نموده است. ازسویی دیگر خبرها حکایت از آن داردکه این روزها نامه دریافت تایید صلاحیت برخی از مدیران پتروشیمی و نفت جهت تکیه زدن بر صندلی مدیریت هلدینگ خلیج فارس به برخی از نهادهای نظارتی ارسال گردیده که البته تا کنون ۲ تن ازاین افراد تایید صلاحیت شده اند.

براساس این گزارش، با وجود گذشت بیش از۳ ماه از معرفی هیات مدیره جدید این شرکت، نام اعضای جدید هنوز در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت نرسیده و گره اینکار در عدم ارسال تایید صلاحیت ربیعی مدیرعامل این شرکت از سوی سازمان بورس است. چراکه طبق قانون، برای ثبت هیات مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری و نهادهای مالی در ثبت شرکت‌ها در ابتدا می بایست تاییدیه بورس برای آنان صادر گردد.
دراین بین گفته می‌شود تایید دیگر اعضای هیات مدیره از سوی سازمان بورس ارسال گردیده اما هنوز تاییدیه جعفر ربیعی ارسال نشده و نگرانی‌ها در خصوص رد صلاحیت احتمالی این مدیرعامل افزایش یافته است!

براساس این گزارش، پیش از این، سازمان بورس تنها صلاحیت حرفه ای هیات مدیره ها را تایید می‌نمود که اخیرا طی چند ماه گذشته تایید صلاحیت نهادهای نظارتی نیز به آن افزوده شده است.

برهمین اساس برخی از کارشناسان نسبت به تاییدنشدن صلاحیت برخی از اعضای جدید هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس که به دلیل سابقه زنگنه در عدم طی روند اداری و دریافت تایید صلاحیت از سوی برخی از نهادهای نظارتی شهرت دارد، ابراز نگرانی می‌کردند که به نظر می‌رسد تایید صلاحیت این افراد طی نامه ای از سوی سازمان بورس به هلدینگ اعلام شده است.

اما دراین بین جعفر ربیعی همچنان در انتظار نامه تایید صلاحیت خود است که به اذعان برخی از کارشناسان عدم ارسال آن طی این مدت با ابهاماتی روبروست. ضمن آنکه باید یادآور شد هلدینگ خلیج فارس بزرگترین نهاد مالی ثبت شده در سازمان بورس است که قطعا عدم ارسال صلاحیت مدیرعامل این هلدینگ موضوع کوچکی نیست که این سازمان به راحتی از آن عبور کرده باشد مگر آنکه ابهاماتی دراین میان باشد. چراکه در حال حاضرطبق آنچه در اداره ثبت شرکت‌ها درج شده همچنان رحیمی رئیس هیات مدیره این هلدینگ محسوب می‌شود و البته ختلان نیز همچنان به صورت کاغذی نقش آفرین این هلدینگ محسوب می‌شود.

 براین اساس گفته می‌شود سازمان بورس در این هفته در نهایت مجبور به ارسال نامه تایید و یا عدم تایید صلاحیت ربیعی است که باید دید چه اتفاقی در پیش است؟ اگرچه رایزنی‌هایی برای دریافت هر چه سریعتر این نامه در حال وقوع است!

اما قطعا لازم است نهادهای نظارتی با دقتی بیشتر به این موضوع و دلایل تاخیر در ارسال نامه سازمان بورس در خصوص تایید صلاحیت این مدیرعامل بپردازند چراکه نباید فراموش کرد در شرایط تحریم و روزهای جنگ اقتصادی باید نظارت بیشتری بر عملکرد شرکت‌هایی باشد که چرخ اقتصاد کشور به نوعی بر دور آنان می‌چرخد!

منبع: نفتی‌ها
دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب: 27610
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *