۰

نیجریه تولید نفت خود را کاهش داد

طبق اطلاعات وزارت نفت نیجریه، این کشور تولیدکنندگان نفت خود را مجبور کرده ۴۴۱ هزار بشکه در روز از تولید نفت خود کم کنند که برابر با ۱۳.۶۷ میلیون بشکه طی یک ماه می شود.
ننفت یجریه | میز نفت
ننفت یجریه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، نیجریه، یکی از بزرگترین صادر کننده های نفت آفریقا، سهمیه تولید نفت خود را 13.7 میلیون بشکه برای شرکت‌های شل، چورون و سایر تولید کنندگان طی یک ماه پایین آورده است.

شش شرکت بزرگ نفتی از جمله شل، اکسون موبیل، چورون، توتال، آجیپ و اداکس در تولید 90 درصد نفت نیجریه فعالانه مشارکت دارند. 

10 درصد نفت باقی مانده توسط شرکتهای داخلی در این کشور مانند شرکت‌توسعه نفتی نیجریه و شرکت توسعه نفتی سپلات تولید می شود.

به گفته منابع تجاری، این تصمیم در جهت  پیروی از قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس گرفته شده است و باعث تاخیر در صادرات نفت خام این کشور در ماه‌های مه و ژوئن توسط شرکت ملی نفت نیجریه می‌شود.

نیجریه در ماه های مه و ژوئن 1.412 میلیون بشکه در روز تولید داشت و در نظر دارد 1.495 میلیون بشکه در روز از جولای تا دسامبر 2020 و 1.579 بین ژانویه 2021 و آوریل 2022 تولید کند تا به قرارداد کاهش تولید هم پایبند بوده باشد.

این مقدار تولید علاوه بر تولید 360 تا 460 هزار بشکه در روز میعانات گازی است که از قرارداد کاهش تولید معاف شده است.

طبق اطلاعات وزارت نفت نیجریه، این کشور تولیدکنندگان نفت خود را مجبور کرده 441 هزار بشکه در روز از تولید نفت خود کم کنند که برابر با 13.67 میلیون بشکه طی یک ماه میشود.

طبق گفته منابع تجاری، نفت خام سبک بانی نیجریه در حال حاضر 5 دلار در هر بشکه ارزانتر از نفت برنت فروخته می شود در حالی که در شرایط عادی معمولاً 3 دلار در هر بشکه گران‌تر از برنت است.

به گفته وزارت نفت نیجریه، این کشور مجبور است حتی بدون قرارداد اوپک، تولید خود را پایین بیاورد چون ذخایر نفتی به خاطر کاهش تقاضا  افزایش یافته و فضایی برای نگه داشتن آن وجود ندارد.



منبع : تسنیم
دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب: 27611
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *