احیای میدان نفتی مشترک عربستان و کویت

2 تير 1399 ساعت 14:06

عربستان سعودی و کویت برای بازگشایی میدان نفتی وفرا در منطقه حایل میان دو کشور به شدت در تلاش هستند.


به گزارش میز نفت ، یک منبع آگاه از این پروژه به پلاتس گفت: هنوز تاریخی برای بازگشایی این میدان نفتی که در خشکی قرار دارد، وجود ندارد. با این حال پیش از این گزارش شده بود که وفرا قرار است از اول ژوییه با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه در روز فعالیتش را آغاز کند و تولید این میدان تا اواسط سال ۲۰۲۱ به ۱۴۵ هزار بشکه در روز افزایش پیدا می‌کند.

نشریه آنلاین "سان بوک اکونومیکس" هم در یادداشتی اعلام کرد شرکت کویت گلف اویل که بخشی از شرکت کویت پترولیوم است و یک شریک مشترک در میدان وفرا تولید نفت را در اول ژوییه آغاز خواهند کرد و تا پایان سال تولید این میدان به ۸۰ هزار بشکه در روز و سپس تا اواسط سال میلادی آینده به ۱۳۵ تا ۱۴۵ هزار بشکه در روز افزایش پیدا می‌کند.

وفرا در سال ۲۰۱۵ تعطیل شد و شرکت شورون که در این میدان فعالیت داشت، در فوریه اعلام کرد که آماده ازسرگیری تولید با ظرفیت کامل در ۱۲ ماه آینده می‌شود. بسیاری از کارمندان به دلیل شیوع ویروس کرونا ناچار شدند از خانه فعالیت کنند و این موضوع راه اندازی فعالیت این میدان را به تاخیر انداخت.

شرکت شورون عربستان سعودی (SAC) و کویت گلف اویل در بیانیه‌ای اعلام کردند که به آماده‌سازی فعالیت در وفرا ادامه می‌دهند. با این حال تاکید کردند که سلامت کارکنانش در اولویت قرار دارد.

میدان نفتی فراساحلی الخفیج که در منطقه حایل قرار دارد، پس از این که از سال ۲۰۱۴ تعطیل شد، امسال برای مدت کوتاهی بازگشایی شد اما دوباره برای ماه ژوئن تعطیل شد.

بر اساس گزارش پلاتس، میدان‌های نفتی وفرا و الخفیج میان عربستان سعودی و کویت به طور مشترک اداره می‌شوند و مجموعا ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار بشکه در روز نفت را دارند. این کشورها در سال ۱۹۷۰ موافقت کردند تولید نفت در منطقه حایل را به طور مشترک اداره کرده و سهیم شوند.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 27614

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/27614/احیای-میدان-نفتی-مشترک-عربستان-کویت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir