روسیه نفت شیل آمریکا را سرمشق خود قرار داد

6 تير 1399 ساعت 11:40

روسیه نفت شیل آمریکا را سرمشق خود قرار داده و به فعالیتهای حفاری خود در شرایط کاهش تولید و تقاضای نفت ادامه می دهد تا پس از بهبود تقاضای نفت، به سرعت تولید نفت خود را افزایش دهد و سهم خود در بازار جهانی حفظ کند.


به گزارش میز نفت ، روسیه نفت شیل آمریکا را سرمشق خود قرار داده است بنابراین می تواند به دنبال بهبود تقاضای نفت پس از بحران کرونا، به سرعت تولید نفت خود را افزایش دهد و سهم خود در بازار جهانی حفظ کند.

حداقل دو بانک دولتی روسیه، اسبربنک و VEB قصد دارند 400 میلیارد روبل (6 میلیارد دلار) به شرکت های نفت روسیه با بهره صفر وام بدهند تا حفاری 3000 چاه نفتی تکمیل شود.

با بهبود قیمت نفت، میتوان این چاه ها را سریعتر تکمیل کرد تا روسیه بتواند به سرعت به سطح تولید قبل از امضای قرارداد کاهش تولید با اوپک و متحدانش برسد.

تولید کنندگان شیل آمریکا در شرایط پایین بودن قیمت نفت ترجیح می دهند به جای متوقف کردن فعالیت هایشان به حفاری های خود ادامه دهند، در این صورت پس از افزایش تقاضا می توانند به سرعت چاه ها را تکمیل کرده و به تولید برسند.

 به عقیده زمین شناسانی که به شرکت‌های نفت روسیه مشاوره می‌دهند، چاه های جدید به طور متوسط حداقل 200 هزار بشکه در روز به تولید نفت روسیه اضافه می‌کنند ولی اگر پیش بینی آنها در مورد ذخایر بزرگ نفتی روسیه درست باشد، این چاه ها می توانند تولید نفت این کشور را دو میلیون بشکه افزایش دهند.

 الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه هفته قبل در مورد سرمایه گذاری در برنامه های حفاری صحبت کرد ولی جزئیات اجرای این طرح، تعداد چاه هایی که حفر می شوند و مقدار افزایش تولید را فاش نکرد.

طبق اطلاعات وزارت انرژی روسیه، این کشور در سال گذشته میلادی به طور متوسط 11.3 میلیون بشکه در روز از 180 هزار حلقه چاه نفتی تولید کرد. نواک هفته پیش اعلام کرد از زمان امضای قرارداد کاهش تولید اوپک‌پلاس، تولید نفت روسیه دو میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

 روسیه چاههای قدیمی و کم بازده را که پس از پایان قرارداد کاهش تولید لزوما نیازی به احیای آنها نیست، تعطیل کرده است بنابراین دولت به شرکت‌های نفتی کمک می‌کند تولید از دست رفته خود را به شیوه دیگری بدست آورند.

 روسیه محرک های مالی مختلفی برای مقابله با رکود ناشی از همه گیری ویروس کرونا طی دو سال آینده ارائه داده است که احتمالاً به 5 تریلیون روبل می رسد. هنوز مشخص نیست کمک به شرکتهای نفتی از این منابع مالی تامین شود.




منبع : تسنیم


کد مطلب: 27636

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/27636/روسیه-نفت-شیل-آمریکا-سرمشق-خود-قرار

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir