شکایت دادستان آمریکا از اکسون موبیل

6 تير 1399 ساعت 11:49

دادستان کل ایالت مینه‌سوتا در شمال آمریکا دادخواستی را علیه شرکت‌های نفتی اکسون، مؤسسه نفت آمریکا (API) و شرکت صنایع کوک تنظیم کرد و اعلام کرد که این شرکت‌ها چندین دهه مردم را در مورد تغییرات آب و هوایی فریب داده اند.


به گزارش میز نفت ، دادستان کل ایالت مینه‌سوتا در شمال آمریکا دادخواستی را علیه شرکت‌های نفتی اکسون، مؤسسه نفت آمریکا (API) و شرکت صنایع کوک تنظیم کرد و اعلام کرد که این شرکت‌ها چندین دهه مردم را در مورد تغییرات آب و هوایی فریب داده اند.

اتهامات مطرح شده توسط کیت الیسون علیه این شرکت ها، شامل کلاهبرداری، شیوه‌های تجارت فریبنده و اظهارات دروغین در تبلیغات می‌شود.

الیسون در یک کنفرانس خبری به رسانه‌ها گفت: این متهمان مردم را فریب داده، دروغ گفتند و تاثیر محصولات خود را به غلط معرفی کردند.

الیسون در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه میزان خسارت تقاضا شده از دادگاه چقدر خواهد بود، گفت که این خسارت بسیار زیاد خواهد بود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری افزود که میزان خسارت می‌تواند حدود 7 میلیارد دلار در پرونده شکایت مینه‌سوتا از صنعت دخانیات در سال 1998 باشد.

الیسون گفت: کلاهبرداری، تبلیغات فریبنده و سایر موارد نقض قانون ایالتی مینه‌سوتا و همچنین نقض قانون جزای عمومی که آن‌ها مرتکب شده‌اند به سلامتی مردم این ایالت و محیط زیست، زیرساخت‌ها و اقتصاد کشور ما آسیب رسانده است.

این دادستان کل در ادامه تاکید کرد که وی از دادگاه خواسته است علاوه بر خسارات وارده به محیط زیست، هزینه‌های آموزش در مورد تغییرات آب و هوا را نیز پرداخت کند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 27638

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/27638/شکایت-دادستان-آمریکا-اکسون-موبیل

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir