۰

کرونا تقاضای نفت در آمریکا را دوباره تهدید می‌کند

تقاضا در پمپ بنزین های سراسر آمریکا طی چند روز گذشته از ترس اوج دوباره همه‌گیری ویروس کرونا ثابت مانده و پیش بینی دورنمای تقاضا برای نفت را سخت کرده است.
نفت آمریکا | میز نفت
نفت آمریکا | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، پس از ماه ها خالی بودن جاده ها در آمریکا، تعطیلی ها به تدریج برداشته میشوند و مردم دوباره پشت فرمان اتومبیل های خود می نشینند. ولی همه گیری ویروس کرونا دوباره شدت گرفته است. ایالت‌های کالیفرنیا، فلوریدا و تگزاس مراکز ویروس کرونا در حال حاضر هستند و بهبود استفاده از خودروها که حمل و نقل جاده ای را به 85 درصد سال گذشته رسانده بود، دوباره تهدید می شود.

 با برداشته شدن تعطیلی ها و بازگشایی کسب و کارها و افزایش میزان تردد خودروها، بازار نفت پس از دو ماه رکود نفس راحتی کشیده بود ولی شیوع جدید ویروس کرونا در این سه ایالت آمریکا که بزرگترین بازارهای بنزین این کشور هستند، دوباره خطر خالی شدن جاده ها و از بین بردن دورنمای بهبود تقاضا برای نفت را از بین میبرد.

 تقاضا در پمپ بنزین های سراسر آمریکا طی چند روز گذشته از ترس اوج دوباره همه‌گیری ویروس کرونا ثابت مانده و پیش بینی دورنمای تقاضا برای نفت را سخت کرده است.

 بزرگراه های ایالت هوستون که با بازگشایی کسب و کارها در اوایل ژوئن پر ترافیک شده بودند، حالا دوباره خالی شده اند.

 رفت و آمد در مراکز خرده فروشی و تفریحی، فروشگاه ها، پارک ها و محل های کار در فلوریدا و تگزاس نسبت به ژانویه بسیار کاهش یافته است. رفت و آمد در کالیفرنیا در تمام مناطق به جز پارکها که 8 درصد بیشتر از زمستان است، پایین آمده است.

رابرت کمپبل، سرپرست تحقیقات محصولات نفتی در انرژی اسپکتس می گوید:« حالا نرخ اشتغال ما بسیار پایین‌تر آمده و بسیاری از شرکت ها به کارکنانشان می‌گویند بر سر کار نیایند. غیر ممکن است که تقاضا برای بنزین در تابستان امسال افزایش پیدا کند».

کالیفرنیا، تگزاس و فلوریدا 40 درصد از موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا را در 24 ژوئن به خود اختصاص دادند. شدت گرفتن همه‌گیری کرونا در این سه ایالت بزرگ مصرف کننده بنزین در آمریکا بر روند بهبود تقاضا برای نفت تاثیر می گذارد. در حالی که طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا متوسط عرضه بنزین طی چهار هفته گذشته افزایش داشته ولی همچنان در پایین ترین حد از 1996 قرار دارد.

اگر دستور ماندن در خانه در این سه ایالت صادر شود یا بر محدودیت‌های حمل و نقل در آنها اضافه شود، تقاضای بنزین شدیداً تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

39907  مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا که در روز پنج شنبه ثبت شده بود احتمالا باعث می شود آمریکایی ها دوباره در خانه بمانند و مقاصد محبوب گردشگری از طرح‌های خود برای بازگشایی فعالیت‌هایشان منصرف شوند. 



منبع : تسنیم
يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 27656
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *