پیش‌بینی آرامکو از میزان مصرف نفت

11 تير 1399 ساعت 13:29

رئیس و مدیرعامل شرکت آرامکوی سعودی پیش بینی کرد که تقاضا برای نفت با معکوس شدن روند رکود مصرف که ناشی از شیوع پاندمی کووید ۱۹ بوده، بهبود یافته و تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۹۰ میلیون بشکه در روز می‌رسد.


به گزارش میز نفت ، امین ناصر در کنفرانس امسال سراویک که از سوی موسسه آی اچ اس مارکیت به صورت مجازی برگزار شد، گفت: ما بدترین دوران بازار نفت را پشت سر گذاشته‌ایم و از نفت وست تگزاس اینترمدیت که به منفی ۴۰ دلار رسیده بود به قیمت مثبت ۴۰ دلار رسیدیم. در آوریل ما میزان تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۰ را ۷۵ تا ۸۰ میلیون بشکه در روز پیش بینی کرده بودیم اما در حال حاضر انتظار داریم میزان تقاضا به ۹۰ میلیون بشکه در روز برسد. من نسبت به نیمه دوم سال بسیار خوش بین هستیم.

"اس اند پی گلوبال پلاتس" پیش‌بینی کرده که تقاضا برای نفت امسال ۸.۳ میلیون بشکه در روز نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا کرده و به ۹۴.۲ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

مدیرعامل آرامکو گفت: پیش‌بینی‌های مختلف درباره تقاضا برای نفت بین ۹۵ تا ۹۷ میلیون بشکه در روز متغیر است و به این بستگی خواهد داشت که آیا موج دوم شیوع ویروس کرونا اتفاق خواهد افتاد یا خیر. اما من نگرانی چندانی نسبت به وقوع موج دوم ندارم زیرا تصور می‌کنم اکنون آمادگی بسیار بیشتری داریم.

وی در ادامه افزود: در بخش پایین دستی تقاضا برای بنزین و دیزل به سطح پیش از شیوع کووید ۱۹ برگشته و وی نسبت به چشم انداز بهبود تقاضا برای سوخت جدید با توجه به بازگشایی اقتصاد کشورهای بیشتر خوش بین است.

بر اساس گزارش پلاتس، امین ناصر گفت: آرامکو که بزرگترین شرکت نفتی جهان از نظر میزان تولید است، در فوریه بدنبال کاهش تقاضای چین برای نفت تحت تاثیر شرایط کرونایی قرار گرفت. با این حال همه میادین نفتی تحت اداره این شرکت به فعالیتشان ادامه دادند.

آرامکوی سعودی نقش کلیدی در مدیریت عرضه در بازار نفت داشته است. این شرکت امسال ۱۲ میلیون بشکه در روز نفت در آوریل تولید کرد و عربستان سعودی با صادرات رکورد بی سابقه‌ای نفت پس از فروپاشی پیمان اوپک پلاس در مارس، به جنگ قیمت نفت با روسیه پرداخت. این کشور پس از توافق جدید اوپک پلاس، تولید نفت خود را در ماه مه به ۸.۵ میلیون بشکه در روز کاهش داد.

سعودی‌ها تلاش می‌کنند تا مازاد عرضه ذخایر در آمریکا و آسیا را اکنون که روند احیای تقاضا به آرامی در جریان است، کاهش دهند اما قیمتهای نفت پایین‌تر از سطح مورد نظر آنها برای درآمدهای بودجه مانده است.




منبع : ایسنا


کد مطلب: 27699

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/27699/پیش-بینی-آرامکو-میزان-مصرف-نفت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir