آخرین وضعیت محاصره میادین نفتی لیبی

11 تير 1399 ساعت 13:37

رهبران گروه‌های وابسته به شبه نظامیان ارتش ملی لیبی پیشنهاد داده‌اند که محاصره پایانه‌های صادراتی نفت که از ماه ژانویه آغاز شده و تاکنون ۶ میلیارد دلار به صنعت نفت این کشور خسارت وارد کرده است، برداشته شود.


به گزارش میز نفت ، رهبران گروه‌های وابسته به شبه نظامیان ارتش ملی لیبی پیشنهاد داده‌اند که محاصره پایانه‌های صادراتی نفت که از ماه ژانویه آغاز شده و تاکنون 6 میلیارد دلار به صنعت نفت این کشور خسارت وارد کرده است، برداشته شود.

احمد ادریس السنوسی، یکی از این رهبران، در بیانیه‌ای گفت که پایانه‌های نفتی مجدداً بازگشایی شده‌اند و گروه‌های وابسته به ارتش ملی لیبی به خلیفه حفتر، رهبر این ارتش پیشنهاد داده‌اند تا تولید نفت را در میادینی که به علت محاصره متوقف شده بود، از سر بگیرد.

سخنگوی حفتر گفت که ارتش ملی لیبی از «هرگونه وظیفه عمومی برای محافظت از تاسیسات نفتی» استقبال می‌کند.

مدتی پس از آنکه حفتر حمله‌ای را علیه دولت لیبی آغاز کرد و وعده داد که این کشور به زودی یک دولت واحد خواهد داشت، در اواسط ماه ژانویه برخی قبایل و گروه‌های شبه نظامی پایانه‌های صادرات نفت لیبی را اشغال کردند. ارتش ملی وابسته به دولت لیبی شرقی است.

بلافاصله پس از این محاصره، شرکت ملی نفت لیبی برای صادرات نفت اعلام شرایط فورس ماژور کرد. مصطفی سنالا، رئیس شرکت ملی نفت لیبی هشدار داد که این محاصره می‌تواند 55 میلیون دلار خسارت در روز به لیبی برساند.

خلیفه حفتر رهبر شبه نظامیانی است که از سال گذشته در تلاش هستند طرابلس، پایتخت لیبی را به تصرف خود درآورند.

این شبه نظامیان از ماه ژانویه میادین نفتی و بنادر مهم لیبی را تحت محاصره قرار داده‌اند و تولید نفت را در این کشور از 1.2 میلیون بشکه در روز به حدود 90 هزار بشکه کاهش داده اند.

حفتر ماه گذشته در قاهره اعلام کرد که وی آتش بس تحت حمایت مصر و ابتکار عمل سیاسی برای پایان دادن به جنگ را می‌پذیرد.




منبع : تسنیم


کد مطلب: 27700

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/27700/آخرین-وضعیت-محاصره-میادین-نفتی-لیبی

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir