۰

دستور عجیب قاضی آمریکایی

وزارت دادگستری آمریکا از دستور یک قاضی فدرال برای مصادره محموله‌های چهار نفتکش ارسالی ایران به ونزوئلا خبر داد.در دادخواست تهیه شده که نسخه‌ای از آن به رویت روزنامه وال استریت ژورنال رسیده است، دادستان‌ها درخواست توقیف چهار نفتکش ایرانی به نام‌های بلا، برینگ، پاندی و لونا را داده‌اند که با پرچم لیبریا به ونزوئلا بنزین حمل می‌کنند.
نفتکش  | میز نفت
نفتکش | میز نفت
به گزارش میز نفت ، «جیمز بوسبرگ» قاضی فدرال آمریکا بامداد امروز، جمعه دستور مصادره محموله‌های نفتی و توقیف چهار نفتکش ایرانی را که به سمت ونزوئلا در حرکت هستند، صادر کرده است.

به گزارش رویترز، وزارت دادگستری آمریکا نیز اعلام کرد که قاضی فدرال دستور داد تا چهار نفتکش ارسالی ایران به ونزوئلا توقیف و محموله‌های آن مصادره شوند.

دیشب (پنجشنبه) دادستان‌های آمریکایی به منظور جلوگیری از تداوم روابط تجاری ایران و ونزوئلا، با تنظیم شکوائیه‌ای خواستار توقیف محموله نفتکش‌هایی شدند که از ایران به ونزوئلا سوخت حمل می‌کنند.

تنظیم‌کنندگان این شکوائیه مدعی شده‌اند که در حال حاضر 4 فروند نفتکش ایرانی عازم ونزوئلا هستند که مجموعاً بالغ بر 1.1 میلیون بشکه بنزین با خود حمل می‌کنند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا چند روز پیش، پنج ناخدای نفتکش‌های ایرانی را که برای انتقال سوخت به ونزوئلا ارسال شدند، در فهرست تحریم قرار داد.

به نوشته تسنیم، با وجود فشارهای آمریکا، ایران در اردیبهشت‌ماه سال جاری به منظور مهار بحران سوخت ونزوئلا، اقدام به اعزام پنج نفتکش حامل سوخت به کاراکاس کرد و دولت آمریکا نتوانست مانع آن شود.

ایران و ونزوئلا که هر دو تحت تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی آمریکا هستند، تأکید کرده‌اند که روابط تجاری خود را بدون توجه به فشارهای آمریکا حفظ خواهند کرد.

به گزارش یورونیوز، حقوقدانان می‌گویند هرچند این حکم مجوز اجرایی دارد، با این حال احتمالا تنها زمانی می‌تواند عملی شود که نفتکش‌ها وارد آب‌های آمریکا شوند. با این حال این حکم می‌تواند کشورها را نیز ترغیب کند تا در توقیف این نفتکش‌ها همکاری کنند.

اگرچه ونزوئلا از تولیدکنندگان نفت به شمار می‌رود و دارای ارزان‌ترین بنزین جهان است، اما توزیع نادرست این محصول در میان مصرف کنندگان و تحریم‌های وضع شده از سوی آمریکا، بازار سیاهی در سراسر کشور ایجاد کرده و باعث شده تا بهای بنزین به بیش از ۲ دلار برسد.

آمریکا به همراه شماری از کشورهای غربی خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته است. در مقابل روسیه، کوبا و ایران از جمله متحدان دولت نیکلاس مادورو به شمار می‌روند.



منبع : آفتاب
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 27711
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *