یونان به خواسته نفتکشی خود رسید

14 تير 1399 ساعت 10:17

وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌ها علیه چند شرکت کشتیرانی مرتبط با یونان و چندین نفتکش را به شرط قطع تجارت نفت با ونزوئلا برداشت.


 به گزارش میز نفت  ، وزارت خزانه داری آمریکا در دوم جولای تحریم‌ها علیه چند شرکت کشتیرانی مرتبط با یونان و چندین نفتکش را برداشت. این تصمیم پس از آن گرفته شد که این شرکت ها قول دادند به تجارت با ونزوئلا پایان دهند.

این لغو تحریم ها مربوط می شود به: شرکت کشتیرانی آدامانت مریتایم و نفتکش سی هیرو با پرچم باهاما، شرکت دلوس ووییجر و نفتکش آن با پرچم پاناما،  شرکت رومینا مریتایم و نفتکش یوروفورس با پرچم لیبریا و در نهایت شرکت سانیبل شیپترید و نفتکش وویجر1 با پرچم جزایر مارشال.

اتحادیه شرکت های کشتیرانی یونان در اواسط ژوئن متعهد شد فعالیت های تجاری خود با ونزوئلا را متوقف کند. نفتکش هایی که تحت مدیریت شرکت های یونانی بودند، به خاطر تسهیل صادرات نفت ونزوئلا تحریم شده بودند. این گروه قول داد تجارت با این کشور آمریکای جنوبی را تا زمانی که رژیم مادورو بر سر قدرت باشد متوقف کند.

آمریکا بارها طی سال گذشته هشدار داده بود شرکتها و کشتی‌هایی که به صادرات نفت ونزوئلا کمک کنند و باعث رسیدن منابع مالی به رژیم مادورو شوند تحت تحریم قرار می گیرند. آمریکا رژیم مادورو را غیر قانونی می داند.

آمریکا قبلا شرکت نفت دولتی ونزوئلا را در ژانویه 2019 تحریم کرده بود و جلوی واردات نفت ونزوئلا توسط آمریکا و صادرات مواد رقیق کننده به ونزوئلا را گرفته بود.

تولید نفت ونزوئلا در ماه مه 70 هزار بشکه در روز نسبت به آوریل پایین آمد و به 550 هزار بشکه در روز رسید.

انتظار می رود با توجه به تحریم های آمریکا، قطع همکاری شرکت رزنفت با ونزوئلا و نبود تقاضا برای نفت ارزان این کشور به خاطر سقوط قیمت نفت، عرضه نفت ونزوئلا به بازارهای جهانی تا پایان 2021 به تنها 300 هزار بشکه در روز برسد.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 27714

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/27714/یونان-خواسته-نفتکشی-خود-رسید

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir