مقاومت آنگولا در برابر فشار اوپک

14 تير 1399 ساعت 12:14

عربستان که هیئت ناظر بر تعهد اعضا به کاهش تولید را رهبری می‌کند، در تلاش است کشورهایی مثل عراق، قزاقستان، نیجریه و آنگولا را که قبلاً به این قرارداد پایبند نبودند وادار به کاهش تولید و جبران مازاد تولید در ماه‌های گذشته کند.


به گزارش میز نفت ، به‌گفته منابع صنعتی و اوپک، آنگولا در برابر فشار این گروه برای کاهش بیشتر تولید جهت تعهد کامل به قرارداد اوپک‌پلاس مقاومت می‌کند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش به‌رهبری روسیه تحت ائتلافی موسوم به اوپک‌پلاس از اول ماه مه 9.7 میلیون بشکه در روز از تولید خود را کم کرده‌اند. این قرارداد پس از آن بسته شد که همه‌گیری ویروس کرونا یک‌سوم از تقاضای جهانی برای نفت را از بین برد.

قرار است پس از پایان ماه جولای، کاهش تولید این ائتلاف به 7.7 میلیون بشکه در روز برسد و تا دسامبر ادامه یابد.

عربستان سعودی که هیئت ناظر بر تعهد اعضا به کاهش تولید را رهبری می‌کند، در تلاش است کشورهایی مثل عراق، قزاقستان، نیجریه و آنگولا را که قبلاً به این قرارداد پایبند نبودند وادار به کاهش تولید و جبران مازاد تولید در ماه‌های گذشته کند.

یکی از منابع اوپک اعلام کرد: «آنگولا می‌گوید مازاد تولید خود را طی ماه‌های جولای تا سپتامبر مانند سایر کشورها جبران نمی‌کند ولی می‌تواند در اکتبر تا دسامبر این کار را انجام دهد. ما سعی می‌کنیم این کشور را قانع کنیم».

«کل اعضای ائتلاف اوپ‌پلاس بر آنگولا و سایر کشورهای غیرمتعهد برای کاهش تولید بیشتر فشار می‌آورند».وزارت نفت و منابع معدنی آنگولا و شرکت نفت دولتی این کشور، سونانگل، هیچ پاسخی در این زمینه نداده‌اند.آنگولا در ماه مه 1.28 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که صدهزار بشکه بیشتر از سهمیه‌اش طبق قرارداد بود.

این کشور تولید خود را در ماه ژوئن تا 1.24 میلیون بشکه در روز پایین آورد که هنوز هم 60 هزار بشکه بیشتر از هدف از آن طبق قرارداد کاهش تولید است.آنگولا اعلام کرده علی‌رغم مشکلاتی که این کاهش تولید برای قراردادهای بلندمدت آنها به‌وجود آورده، ولی توانسته است به‌سرعت تولید خود را پایین بیاورد.


منبع : تسنیم


کد مطلب: 27723

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/27723/مقاومت-آنگولا-برابر-فشار-اوپک

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir