۰

ابلاغ شیوه نامه جدید عرضه نفت در بورس

نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی گفت: قبلا عرضه نفت خام و میعانات گازی در قانون بودجه بود درحالیکه در بودجه ۹۹ وجود ندارد بنابراین شیوه نامه جدیدی تدوین و ابلاغ شد.
امیرحسین تبیانیان | میز نفت
امیرحسین تبیانیان | میز نفت
به گزارش میز نفت ، امیرحسین تبیانیان، نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی با تاکید بر اینکه اخیراً تمرکز بیشتری بر صادرات و عرضه فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی داریم، گفت: در حال حاضر نفت کوره ٢٨٠ و ٣٨٠ و همچنین گازوئیل ٠.٥ و ١ درصد را در بورس انرژی عرضه می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه عرضه معین حجمی و مقرر زمانی نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی الزام قانونی ندارد، ادامه داد: قبلاً نوع و زمان عرضه نفت خام در قانون بودجه مطرح شده بود در حالی در بودجه سال جاری چنین الزامی وجود ندارد بنابراین شیوه نامه جدیدی برای عرضه نفت خام و میعانات گازی در چنین شرایطی تدوین شده است.

به گفته این مقام مسؤول این شیوه نامه تغییرات جزئی داشته و ابلاغ شده است.

تبیانیان با اعلام اینکه تا پایان تیر ماه و احتمالاً هفته آینده شاهد عرضه نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی هستیم، اظهار داشت: باید درباره این عرضه متناسب با درخواست‌هایی که دریافت می‌کنیم، تصمیم گیری شود. در تیرماه سال جاری یک میلیون بشکه نفت خام سبک، سنگین و میعانات گازی تحویل دریایی در بورس عرضه شد.


منبع : مهر 
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب: 27740
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *