ازسرگیری واردات نفت ونزوئلا توسط هند

21 تير 1399 ساعت 14:50

شرکت ریلاینس هند اولین محموله نفت خام ونزوئلا را در همین هفته بارگیری می کند ودر ازای آن سوخت دیزل در اختیار این کشور قرار می دهد.


 به گزارش میز نفت ، شرکت ریلاینس هند اولین محموله نفت خام ونزوئلا را در همین هفته در ازای سوخت دیزل طبق یک قرارداد پایاپای بارگیری می کند. طبق گفته شرکت ریلاینس و براساس مدارک کشتیرانی شرکت نفت دولتی ونزوئلا، این نوع قرارداد بر خلاف تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا نیست.

 واشنگتن برخی معاملات نفتی ونزوئلا را از تحریم‌ها معاف کرده است یعنی معاملاتی را که در آنها نفت خام در ازای سوخت و مواد غذایی و یا بازپرداخت بدهی‌ها انجام شود و پول نقدی در کار نباشد. ولی با سخت تر شدن تحریم های آمریکا بر این کشور، پالاشگاه ها ،شرکت های کشتیرانی و شرکت‌های بیمه ترجیح داده‌اند برای دوری از افتادن در دام تحریم‌های آمریکا، ونزوئلا را کنار بگذارند.

 هدف واشنگتن قطع منبع درآمد دولت نیکلاس مادورو از طریق این تحریم هاست که صادرات نفت ونزوئلا را به پایین‌ترین رقم از دهه 1940 رسانده است.

 شرکت ریلاینس هند به وزارت امور خارجه آمریکا و دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی این کشور در مورد قرارداد پایاپای اطلاع داده بود و اعلام کرد خرید نفت ونزوئلا در ازای سوخت با توجه تحریم‌های آمریکا مجاز است.

نفتکشی با نام کومودور نفت خام ونزوئلا را بارگیری کرده و به هند می‌رساند. این نفتکش 1.9 میلیون بشکه نفت خام ونزوئلا را در بندر نفتی خوزه این کشور بارگیری می کند. طبق اطلاعات ریفینیتیو آیکن، نفتکش کومودور با پرچم لیبریا در تردد بوده و در روز پنجشنبه در بندر خوزه دیده شده است.

 شرکت ریلاینس یک قرارداد معامله پایاپای دیزل در مقابل نفت خام با ونزوئلا دارد ولی از ماه آوریل هیچ نفت‌خامی دریافت نکرده است. منابع هندی می گویند این شرکت قصد داشته به خرید نفت ونزوئلا پایان دهد تا از مشکلات مربوط به تحریم‌های این کشور دوری کند.

 سایر مشتریان دائمی نفت ونزوئلا یعنی شرکت انی ایتالیا و رپسول اسپانیا همچنان تحت مجوز وزارت خزانه داری آمریکا نفت این کشور را در ازای تحویل دیزل خریداری می کنند.




منبع : تسنیم


کد مطلب: 27774

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/27774/ازسرگیری-واردات-نفت-ونزوئلا-توسط-هند

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir