فروش نفت عراق کم شد

27 تير 1399 ساعت 20:23

عراق در راستای عمل به تعهداتش در توافق کاهش تولید اوپک پلاس، فروش نفت به برخی از پالایشگاهها در آسیا و اروپا را کاهش می دهد.


به گزارش میز نفت ، شرکت بازرگانی نفتی دولتی عراق (سومو) حداقل به شش مشتری در آسیا اطلاع داده که به درخواستشان برای تامین نفت در ماه آینده به طور کامل ترتیب اثر نمی دهد. به دو خریدار گفته شده که نفت بصره را دریافت نخواهند کرد و سومو تلاش می کند در ماه بعد نیازهای آنها را تامین کند.

به گفته مقامات عراقی، سه مشتری آسیایی هم نفت کمتری را دریافت خواهند کرد و یک مشتری دیگر تنها یک سوم از نفتی که درخواست کرده است را دریافت می کند اما پنح پالایشگاه به همان میزانی که درخواست کرده اند، نفت تحویل خواهند گرفت. در اروپا هم حداقل سه خریدار در ماه میلادی آینده نفت کمتری از عراق می گیرند و تنها یک خریدار طبق قرارداد، حجم کامل نفت را دریافت می کند.

کاهش عرضه گریدهای نفتی مدیوم و سنگین ترش بصره در شرایطی روی می دهد که تقاضای بالایی برای این نوع نفت وجود دارد. کاهش تولید اوپک پلاس و تحریمهای آمریکا علیه صادرات ایران و ونزوئلا باعث کمبود عرضه این گریدها در بازار شده است در حالی که تقاضا برای گریدهای نفتی سبک در حال حاضر کمتر است.

با این حال در اقدامی که مایه تعجب برخی از خریداران شد، شرکت سومو یک میلیون بشکه نفت سبک بصره را برای بارگیری در اواخر اوت در مزایده ای به تاریخ ۱۵ ژوییه عرضه کرد.

عراق که سابقه درخشانی در عمل به اهداف کاهش تولید در گذشته نداشته است، این بار از سوی عربستان سعودی و سایر اعضای اوپک پلاس برای عمل به تعهداتش و کاهش تولید تحت فشار شدیدی قرار گرفته است و میزان عرضه به خریداران متعدد آسیایی و اروپایی را در ژوییه ۴۰ تا ۸۰ درصد کاهش داد.

عراق روز چهارشنبه با برنامه کاهش جبرانی تولید و عمل به اهداف توافق اوپک پلاس موافقت کرد. این کشور تولیدش را در ژوییه ۷۰ هزار بشکه در روز بیشتر کاهش خواهد داد و در اوت ۳۱۴ هزار بشکه در روز و در سپتامبر ۳۱۳ هزار بشکه در روز بیشتر تولیدش را کاهش می دهد تا کاهش کمتر تولید در ماههای مه و ژوئن را جبران کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، عربستان سعودی اوایل هفته جاری از عراق برای اجرای کامل محدودیت عرضه خود تقدیر کرد که نشان می دهد اختلاف میان اعضای اوپک پلاس بر سر تقلب در سهمیه کاهش تولید حل شده است.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 27814

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/27814/فروش-نفت-عراق-کم

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir