۰

سکوت زنگنه درباره طلب CNPC

وزیر نفت گفت: قرارداد توسعه میدان مشترک گازی فرزاد B به زودی با شرکتی ایرانی منعقد خواهد شد.
بیژن زنگنه | میز نفت
بیژن زنگنه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه آئین امضای قرارداد تکمیل توسعه میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی و واحد فرآورش مرکزی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت پرداخت کلیم قرارداد شرکت CNPC چین در میدان آزادگان جنوبی گفت: در حال حاضر اطلاع دقیقی از این رقم ندارم و باید از مجموعه مهندسی توسعه نفت جویا شویم اما به طور کلی رابطه ما با این شرکت چینی رابطه خوبی است و مذاکرات در همین راستا در حال انجام است.

وی در پاسخ به پرسش مهر درباره آخرین وضعیت فعالیت شرکت روسی زاروبژنفت گفت: نه این شرکت و نه ما علاقه‌ای به اظهار نظر در این زمینه نداریم.

وی افزود: اولویت ما همواره میادین مشترک غرب کارون در حوزه نفت و پارس جنوبی در حوزه گاز بوده است.

این مقام مسئول در پاسخ به پرسشی درباره طرحی که اخیراً درباره الزام دولت به تخصیص قیر رایگان در مجلس مطرح شده است نیز گفت: دولت به دلایل مختلف مخالف قیر رایگان است و دلیل آن تنها مساله مالی نیست.

این مقام مسئول ادامه داد: قراردادی از سوی میدان مشترک گازی فرزاد B به زودی با شرکتی ایرانی امضا می‌شود. الان هیچ کشوری حاضر به امضای قرارداد با ما نیست.

وزیر نفت درباره برنامه ۲۵ ساله همکاری ایران و چین که بخشی از آن در حوزه انرژی است توضیح داد: این یک قرارداد نیست بلکه یک توافق بلند مدت و همکاری در توسعه صنعت نفت در بخش بالادستی و پایین دستی است و ایران با هر کشور دیگری به جز رژیم اشغالگر قدس در این حوزه حاضر به همکاری است.

این مقام مسئول ضمن تکذیب قطعی افزایش قیمت گازوئیل تصریح کرد: درباره طرح سهمیه خانواری بنزین باید دولت نظر خود را اعلام کند و هر چه مجلس ابلاغ کند ما اطاعت می‌کنیم.

زنگنه درباره اوضاع صنعت پتروشیمی گفت: امسال ۲۵ میلیون تن به ظرفیت محصولات پتروشیمی کشور افزوده می‌شود و ظرفیت پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس هم افزایش خواهد داشت این در حالی است که در صادرات وضع خوبی داریم که به جزئیات آن به دلیل سوءاستفاده خارجی اشاره نمی‌کنم.

زنگنه با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری نفت به زودی فعال می‌شود، توضیح داد: با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا درباره ساخت فاز مجازی ۴ پالایشگاه ستاره خلیج فارس مذاکراتی داشته‌ایم که در طی آن ساز و کار تخصیص خوراک را مشخص کنیم.



منبع : مهر 
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 27850
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *