۰

حراج اموال دولتی برای جبران کسری بودجه

​وزیر دارایی عربستان گفت این کشور طی ۵ سال آینده میلیاردها ریال از طرح خصوصی سازی سرمایه های دولتی به دست می‌آورد.
اقتصاد عربستان | میز نفت
اقتصاد عربستان | میز نفت
به گزارش میز نفت به نقل از اویل پرایس، عربستان سعودی، بزرگترین صادر کننده نفت دنیا، قصد دارد سرمایه های دولتی خود را در بخش های بهداشت، آموزش و تاسیسات آب خصوصی کند تا به این ترتیب در بحبوحه کاهش درآمد به خاطر پایین آمدن قیمت نفت و سقوط تقاضا، منابع مالی خود را تقویت کند.

 محمد الجدان، وزیر دارایی عربستان در یک کنفرانس ویدئویی گفت این کشور طی 5 سال آینده میلیاردها ریال از این طرح خصوصی سازی به دست می‌آورد.

 بزرگترین سرمایه ای که دولت عربستان طی سال های اخیر به فروش رسانده عرضه اولیه 1.5 درصد از سهام شرکت نفت آرامکو در دسامبر 2019 بوده است. دولت عربستان 29.4 میلیارد دلار آمریکا از عرضه سهام آرامکو به دست آورد.

 عربستان سعودی در اوایل سال جاری میلادی پس از سقوط قیمت نفت، مالیات بر ارزش افزوده را سه برابر کرد و مستمری شهروندان سعودی را به عنوان بخشی از اقدامات سختگیرانه جهت صرفه جویی در منابع مالی قطع کرد. در کل، هدف عربستان صرفه‌جویی 26.6 میلیارد دلاری (100 میلیارد ریال عربستان ) از این اقدامات بود که شامل لغو، تمدید یاد به تعویق انداختن برخی هزینه های عملیاتی و سرمایه ای برای برخی آژانس‌های دولتی هم می‌شد.

 صندوق بین‌المللی پول در اوایل ماه جولای اعلام کرد سقوط قیمت نفت و کاهش تولید به کشورهای صادر کننده نفت در خاورمیانه و شمال آفریقا ضربه سختی خواهد زد و درآمد نفتی این کشور ها را 270 میلیارد دلار نسبت به سال گذشته کاهش می دهد.

 موسسه اعتبارسنجی اس پی گلوبال پلتس هفته گذشته اعلام کرد شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس - بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان و امارات متحده عربی - بین سال های 2020 و 2023 جمعا 490 میلیارد دلار کسری بودجه دولتی خواهند داشت.
جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب: 27872
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *