واردات نفت هند کاهش یافت

4 مرداد 1399 ساعت 11:04

هند، سومین مصرف کننده و وارد کننده بزرگ سوخت در جهان، ۳.۲ میلیون بشکه نفت در روز در ماه ژوئن وارد کرد که ۰.۴ درصد کمتر از ماه مه و ۲۸.۵ درصد پایین تر از سال گذشته است.


 به گزارش میز نفت ، واردات نفت هند در ماه ژوئن کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم از اکتبر 2011 رسید. پالایشگاه های هند به خاطر تعمیرات و نگهداری و همچنین تقاضای پایین سوخت، خرید نفت خود را محدود کرده اند.

هند، سومین مصرف کننده و وارد کننده بزرگ سوخت در جهان، در ماه ژوئن 3.2 میلیون بشکه نفت در روز وارد کرد که 0.4 درصد کمتر از ماه مه و 28.5 درصد پایین تر از سال گذشته است.

 هند ماه گذشته برای اولین بار از ژوئن 2009 هیچ نفتی از ونزوئلا وارد نکرد.

 پالایشگاههایی مثل شرکت نفت هند بزرگترین پالایشگاه این کشور، ریلاینس اینداستریز بزرگترین مجتمع پالایشگاهی جهان و بهارات پترولیوم قصد دارند واحدهای خود را برای تعمیرات و نگهداری تعطیل کنند.

 مصرف سوخت هند که شاخص تقاضای نفت این کشور است، مخصوصاً طی 4 ماه فصل بارندگی های موسمی که از ماه ژوئن آغاز می شود کاهش پیدا می کند چون این بارندگی‌ها به ساخت و ساز و حمل و نقل آسیب می رسانند.

 تقاضای سوخت هند در نیمه اول ماه جولای به خاطر قیمت‌های بالای خرده‌فروشی و و اعمال دوباره تعطیلی ها در بخش هایی از کشور در نتیجه همه گیری ویروس کرونا، نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

 پالایشگاه خصوصی نایارا انرژی که بخشی از آن متعلق به شرکت رزنفت روسیه است، ماه گذشته محموله‌ای از نفت خفجی را از منطقه بی طرف بین عربستان و کویت وارد کرد. این اولین خرید هند از این منطقه از سپتامبر 2015 است.

 عراق در ماه ژوئن جایگزین عربستان به عنوان برترین عرضه کننده نفت به هند شد و امارات و نیجریه رتبه های سوم و چهارم را به دست آوردند.

 آمریکا پنجمین عرضه کننده نفت به هند در ماه ژوئن بود. قبلا ونزوئلا در این مرتبه قرار داشت.

 سهم نفت خاورمیانه از واردات هند در ماه ژوئن به بالاترین رقم طی 7 ماه گذشته یعنی 67.12 درصد رسید در حالی که سهم آمریکای لاتین به پایین ترین رقم طی 11 سال گذشته سقوط کرد و هند هیچ نفتی از ونزوئلا وارد نکرد.

نایارا انرژی واردات نفت از ونزوئلا را متوقف کرد ولی شرکت ریلاینس مجوز از سرگیری واردات نفت در ازای دیزل از این کشور عضو اوپک را از آمریکا دریافت کرد.




منبع : تسنیم


کد مطلب: 27878

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/27878/واردات-نفت-هند-کاهش-یافت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir