۰

آمریکا و روسیه به دنبال بازار انرژی چین

روسیه در ماه ژوئن ۳۹۶۰۰۰ تن گاز طبیعی مایع به چین صادر کرده که بیشتر از ۳۴۰۰۰۰ تن صادر شده توسط آمریکاست.
آمریکا و روسیه | میز نفت
آمریکا و روسیه | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، اطلاعات وزارت گمرک چین نشان می دهد 396 هزار گاز تن گاز طبیعی مایع روسیه در ماه ژوئن به چین صادر شده است.

این رقم نشان دهنده 20.7 درصد افزایش نسبت به ماه مه است.

 آمار نشان می دهد صادرات گاز طبیعی مایع آمریکا به چین هم در همین دوره 340 هزار تن بوده است یعنی 2.4 درصد بیشتر از ماه مه.

در کل، بزرگترین مصرف‌کننده انرژی دنیا 5.79 میلیون تن گاز طبیعی مایع در ماه گذشته وارد کرده که 29 درصد بالاتر از سال گذشته میلادی است.

 مصرف گاز در چین، بزرگترین اقتصاد آسیا طی سالهای اخیر افزایش یافته چون دولت چین بر خانواده ها و کارخانه ها فشار می آورد تا در جهت رفع آلودگی هوا، به جای زغال سنگ از گاز طبیعی استفاده کنند. تحلیلگران انتظار دارند افزایش تقاضا برای گاز طبیعی طی سال های آینده ادامه داشته باشد بنابراین چین واردات گاز و گاز طبیعی مایع را بالا برده است.

 روسیه قصد دارد با نزدیک کردن قطب های ذخیره سازی انرژی به مصرف کننده های نهایی به منظور کاهش هزینه‌های حمل و نقل و افزایش انعطاف پذیری در تحویل محموله ها، صادرات گاز طبیعی مایع به این بازار روبه رشد آسیا را افزایش دهد. نواتک، بزرگترین تولید کننده و صادر کننده گاز طبیعی مایع در روسیه، این محصول را از طریق مسیر دریای شمال در طول ساحل قطب شمال به چین می فرستد. صادرات گاز از پروژه گاز طبیعی مایع یامال زمان تحویل محموله ها به مصرف‌کنندگان آسیایی را به شدت پایین آورده است. روسیه یک پروژه بزرگ دیگر با عنوان آرکتیک ال ان جی 2 در نظر دارد که تولید گاز طبیعی از آن بین سال‌های 2022 تا 2023 آغاز می شود.

 این شرکت روسی سال گذشته قراردادی با دو شرکت چینی امضا کرد که طبق آن، این دو شرکت از سهامداران پروژه آرکتیک ال ان جی 2 می شوند و سهم هر کدام 10 درصد خواهد بود.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 27905
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *