ضرر میلیاردی شورون آمریکا

11 مرداد 1399 ساعت 11:26

ارزش شرکت نفت و گاز چورون به خاطر سقوط تقاضا در سه ماهه دوم در نتیجه همه گیری ویروس کرونا، ۵.۶ میلیارد دلار کاهش یافت و باعث شد مقدار ضرر و زیان این شرکت به ۸.۲۷ میلیارد دلار برسد.


 به گزارش میز نفت ، شرکت چورون در روز جمعه گزارش داد 8.3 میلیارد دلار در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ضرر کرده است که بزرگترین ضرر و زیان این شرکت طی حداقل سه دهه گذشته بوده است. این شرکت به جمع سایر تولیدکنندگان بزرگ نفت پیوست که میلیاردها دلار از سرمایه های خود را به خاطر کاهش تقاضا برای سوخت کم می‌کنند.

 ارزش شرکت نفت و گاز چورون 5.6 میلیارد دلار کاهش یافت و به جمع شرکت هایی مثل توتال، رویال داچ شل و انی پیوست. تخمین زده می شود سرمایه های شرکت بریتیش پترولیوم هم 17.5 میلیارد دلار کاهش یابد.

کاهش ارزش این شرکت ها نشان‌دهنده سقوط تقاضا در سه ماهه دوم به خاطر همه گیری ویروس کروناست. رکود بلندمدت اقتصادی می‌تواند سال‌ها قیمت انرژی را پایین نگه دارد. تولید ناخالص داخلی آمریکا 32.9 درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کاهش یافت که شدیدترین کاهش در فعالیت اقتصادی در تاریخ مدرن آمریکا بود.

مدیر مالی شرکت چورون طی مصاحبه‌ای گفت:« سالها طول می‌کشد تا اقتصاد به شرایط قبل از کرونا بازگردد و قیمت محصولات ما کاملا وابسته به فعالیت‌های اقتصادی است».

کاهش سرمایه چورون شامل کل سرمایه‌گذاری‌های آن در ونزوئلا هم می‌شود. دولت ترامپ به این شرکت دستور داد کسب و کار خود را در ونزوئلا تعطیل کند.

 تولید نفت و گاز شرکت چورون در سه ماهه دوم 189 هزار بشکه در روز نسبت به سال گذشته کاهش یافت که نشان دهنده تلاش این شرکت برای محدود کردن ضرر و زیانش با کاهش تولید و فروش سرمایه هایش است.

 کاهش سرمایه های چورون باعث شد مقدار ضرر و زیان این شرکت به 8.27 میلیارد دلار برسد. این شرکت در سال گذشته 4.3 میلیارد دلار سود کرده بود.




منبع : تسنیم


کد مطلب: 27935

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/27935/ضرر-میلیاردی-شورون-آمریکا

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir