۰

تعطیلی دائم 2 پالایشگاه نفتی در آمریکا

شرکت ماراتون پترولیوم اعلام کرد قصد دارد دو پالایشگاه نفتی کوچک در کالیفرنیا و نیومکزیکو را بخاطر تقاضای پایین برای سوخت به طور دائم تعطیل کند و ۸۰۰ نفر نیروی کار این پالایشگاه ها را اخراج کند.
پالایشگاه نفتی | میز نفت
پالایشگاه نفتی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت ماراتون پترولیوم اعلام کرد قصد دارد دو پالایشگاه نفتی کوچک در مارتینز کالیفرنیا و گالوپ نیومکزیکو را بخاطر تقاضای پایین برای سوخت به طور دائم تعطیل کند. به این ترتیب 800 شغل از بین می رود.

 بزرگترین پالایشگاه آمریکا قبلا این دو پالایشگاه کوچک را به خاطر کاهش تقاضا در نتیجه همه گیری ویروس کرونا در آمریکا تعطیل کرده بود. پالایشگاه های آمریکا به طور متوسط 20 درصد از ظرفیت پالایشی خود را به خاطر کاهش سفرهای جاده‌ای و هوایی متوقف کرده‌اند.

 شرکت ماراتون اعلام کرد قصد دارد از پالایشگاه مارتینز برای ذخیره نفت استفاده کند و در آینده در این کارخانه دیزل تجدیدپذیر تولید کند. این نوع دیزل از ضایعات صنعتی و روغن پخت و پز دست دوم تولید می شود. مارتینز چهارمین پالایشگاه بزرگ کالیفرنیا است.

  پیش‌بینی می‌شود ضرر و زیان شرکت ماراتون در سه ماهه دوم سال جاری میلادی برابر با 1.75 دلار در هر سهم باشد. این شرکت سال گذشته 1.73 دلار در هر سهم سوددهی داشت.

سهام شرکت ماراتون در روز جمعه 38.20 دلار معامله شد که 38 درصد از ابتدای سال جاری تا حالا کاهش داشت.

حدود 860 نفر در پالایشگاه های مارتینز با ظرفیت 161 هزار بشکه در روز و گالوپ با ظرفیت 27 هزار بشکه در روز فعالیت می کنند. ماراتون اعلام کرد دیگر نیازی به اکثر این مشاغل در این پالایشگاه ها ندارد و به تدریج نیروی کار خود را کاهش می دهد.

شرکت ماراتون در بیانیه ای در وب سایت خود اعلام کرد بسته شدن این پالایشگاه ها هیچ اختلالی در عرضه آن ایجاد نمی کند و این شرکت به تعهدات خود نسبت به مشتریانش عمل خواهد کرد.



منبع : تسنیم
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 27944
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *