۰

کاهش شدید ظرفیت پالایشگاهی آمریکا

تحلیلگران عقیده دارند اوج دوباره همه گیری ویروس کرونا باعث بسته شدن پالایشگاه های بیشتری در آمریکا خواهد شد.ظرفیت پالایش نفت آمریکا تا ۱۸.۵ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.
پالایشگاه آمریکا | میز نفت
پالایشگاه آمریکا | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، ظرفیت پالایش نفت آمریکا در سال جاری میلادی بیشترین کاهش را طی یک دهه گذشته خواهد داشت. همه گیری ویروس کرونا سفرها را محدود کرده و آتش سوزی باعث شده چندین پالایشگاه نفت آمریکا بسته شوند.

 با کاهش 30 درصدی تقاضای سوخت به خاطر همه گیری ویروس کرونا، پالایشگاه ها در سراسر جهان کارخانه های خود را تعطیل کرده اند. شرکت ماراتون پترولیوم آمریکا پالایشگاه های خود در کالیفرنیا و نیومکزیکو را به خاطر کاهش تقاضا تعطیل می‌کند.

 شرکت انرژی سولوشنز فیلادلفیا پس از بروز آتش سوزی و یکسری انفجارها در پالایشگاهش در تابستان سال گذشته، آن را تعطیل کرد و به فروش رساند.

 این سه پالایشگاه روی همه رفته 523 هزار بشکه در روز نفت را پالایش می‌کردند که حدود 3 درصد کل ظرفیت پالایش آمریکا را تشکیل می‌داد. ظرفیت پالایش نفت آمریکا تا 18.5 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

 بیشترین کاهش ظرفیت پالایشگاهی آمریکا در 2012 با بسته شدن پالایشگاه جزایر ویرجین آمریکا صورت گرفت. تعطیلی این پالایشگاه 408 هزار بشکه در روز از ظرفیت پالایشی آمریکا کم کرد. یک گروه سرمایه گذار این کارخانه را خریداری کرده و قرار است در سال جاری میلادی دوباره آغاز به کار کند. به این ترتیب 200 هزار بشکه در روز به ظرفیت پالایش آمریکا اضافه می‌شود.

ولی تحلیلگران عقیده دارند اوج دوباره همه گیری ویروس کرونا باعث بسته شدن پالایشگاه های بیشتری خواهد شد. شرکت اکسون موبیل توسعه پالایشگاه خود در ایالت تگزاس را به تعویق انداخته است. قرار بود تولید در این پالایشگاه دو برابر شود.

رکود های قبلی موقتاً رشد فعالیت پالایشگاهی در آمریکا را متوقف کرده بود ولی رکود شدید سال جاری تا مدت ها روند توسعه فعالیت پالایشگاهی در آمریکا را متوقف می‌کند.

 همه گیری ویروس کرونا باعث شده بسیاری از مردم بر سر کار خود حاضر نشوند و دورکاری کنند، به این ترتیب تقاضا برای سوخت خودرو تا 2021 پایین باقی می ماند. به نظر می‌رسد بازگرداندن ظرفیت پالایشگاهی در آمریکا تا حد زیادی بستگی به توسعه صادرات بنزین، دیزل و سوخت هواپیما دارد.



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 27972
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *