۰

ضرر میلیاردی شرکت اکسیدنتال پترولیوم

شرکت اکسیدنتال پترولیوم ۶.۶ میلیارد دلار از ارزش سرمایه های خود را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی از دست داد که برابر با بیش از ۴۰ درصد از ارزش بازار این شرکت است.
اکسیدنتال پترولیوم | میز نفت
اکسیدنتال پترولیوم | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت اکسیدنتال پترولیوم 6.6 میلیارد دلار از ارزش سرمایه های خود را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی از دست داد که برابر با بیش از 40 درصد از ارزش بازار این شرکت است. سقوط قیمت انرژی به این شرکت بدهکار آمریکا آسیب رسانده است.

 شرکت اکسیدنتال که مقر آن در هوستون آمریکاست طی بیانیه ای در روز دوشنبه اعلام کرد بیش از دو سوم این کاهش ارزش مربوط به میادین داخلی آن است و باقی مربوط به خلیج مکزیک و میادین خارجی می شود. سهام شرکت اکسیدنتال 6.8 درصد در معاملات نیویورک کاهش یافت.

اکسیدنتال تنها شرکتی نیست که از سقوط تقاضا به خاطر همه گیری ویروس کرونا آسیب دیده است ولی کاهش سرمایه های آن نسبت به اندازه شرکت بسیار زیاد بوده است. این شرکت 1.76 دلار در هر سهم از دست داده که  بیشتر از 1.68 دلاری است که تحلیلگران پیش بینی کرده بودند.

پس از سقوط بازارهای انرژی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، تقریباً تمام شرکت های نفت و گاز سرمایه‌های خود را از دست داده اند و ارزش ذخایر آنها پایین آمده است. این کاهش سرمایه  فشار بیشتری بر اکسیدنتال وارد می کند چون خرید بی موقع شرکت آنادارکو  پترولیوم 40 میلیارد دلار بدهی بر دوش آن گذاشته است. این شرکت در حال حاضر در نظر دارد سرمایه های بیشتری را بفروشد تا بتوانند بدهی خود را پرداخت کند و انتظار دارد 2 میلیارد دلار از فروش این سرمایه ها در کوتاه مدت به دست آورد.

 شرکت اکسیدنتال برای مواجهه با سقوط قیمت نفت، بودجه سرمایه ای خود را نصف کرده و به 2.5 میلیارد دلار در سال جاری میلادی رسانده است. این رقم کمتر از 2.9 میلیارد دلار در سالی است که برای ادامه تولید خود نیاز دارد. به این ترتیب، انتظار می‌رود تولید این شرکت هم 13 درصد در سه ماهه فعلی کاهش یافته و به 1.23 میلیون بشکه در روز برسد و در سه ماهه چهارم پنج درصد کاهش داشته باشد.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب: 28014
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *