افزایش صادرات نفت ونزوئلا

25 مرداد 1399 ساعت 10:34

صادرات نفت خام که منبع درآمد دولت نیکولاس مادورو است، با وجود کاهش تولید این کشور، به ۳۲۵ هزار بشکه در روز در ماه اوت می رسد یعنی بالاترین رقم طی چهار ماه گذشته.


به گزارش میز نفت ، با وجود ادامه کاهش تولید در ونزوئلا، صادرات نفت این کشور افزایش یافته است.

 صادرات نفت خام که منبع درآمد دولت نیکولاس مادورو است، در ماه اوت به 325 هزار بشکه در روز می رسد یعنی بالاترین رقم طی چهار ماه گذشته. بیشتر این افزایش صادرات مربوط می شود به معاملات پایاپای دیزل در برابر نفت خام که هنوز تحت تحریم‌های آمریکا قرار نگرفته است.

 در همین حین، تولید نفت در ونزوئلا در هفته منتهی به پنجم اوت تا 101 هزار بشکه در روز کاهش یافت. این رقم بسیار پایین تر از تولید این کشور در سه سال پیش است که برابر با 2 میلیون بشکه در روز بود.

 کاراکاس می‌تواند به خاطر ذخایر بالای نفتی خود، حتی با وجود کاهش تولید هم صادرات را افزایش دهد. ذخایر نفتی ونزوئلا در بندر جوز، اصلی ترین بندر صادرات نفت این کشور و تاسیسات فرآوری نفت آن به طور متوسط در این ماه به 15.6 میلیون بشکه می رسید که برابر با 48 روز صادرات این کشور است.

 ذخایر نفت ونزوئلا به خاطر کاهش تقاضا در نتیجه همه گیری ویروس کرونا افزایش یافته است. ورشکستگی و تحریم های اعمال شده بر شرکت تجارت نفت لیبره آبوردوی مکزیک و شعبه دیگر آن با نام «اسچلاگر بیزینس گروپ» هم در بالا رفتن ذخایر این کشور موثر بوده است. این شرکت‌ها به رژیم مادورو برای رساندن 32 میلیون بشکه نفت خام به آسیا کمک می کردند.

 اطلاعات ردیابی نفتکش ها نشان می دهد بیشتر صادرات نفت ونزوئلا در ماه جاری مربوط به معاملات پایاپای دیزل با پالایشگاه‌هایی مثل ریلاینس اینداستریز هند، رپسول اسپانیا و انی ایتالیا می شود.

 انتظار می رود چین که زمانی بزرگترین خریدار نفت ونزوئلا بود، 54800 بشکه در روز نفت از این کشور دریافت کرده باشد یعنی پایین‌ترین رقم طی 3 سال گذشته.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 28040

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/28040/افزایش-صادرات-نفت-ونزوئلا

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir