۰

ترامپ نتوانست مانع سقوط نفت آمریکا شود

روند کاهش قیمت نفت با بسته شدن قرارداد کاهش تولید بین اوپک و متحدانش با میانجیگری ترامپ متوقف شد ولی صنعت نفت آمریکا هنوز هم درگیر بدهی بالا و سقوط تقاضا برای نفت و محصولات نفتی است.
ترامپ | میز نفت
ترامپ | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، دونالد ترامپ به بسته شدن یک قرارداد تاریخی بین بزرگترین تولید کنندگان نفت دنیا کمک کرد ولی این قرارداد هم نتوانست مانع سقوط صنعت نفت آمریکا شود.

 تأثیرات مخرب همه‌گیری ویروس کرونا بر بازار نفت در سرتاسر زنجیره عرضه از اکتشاف کنندگان گرفته تا شرکت‌های نفتی تامین کننده نیروی کار و تجهیزات، گسترش یافته است. شرکت والاریس لندن که بزرگترین مجموعه چاههای نفت دریایی را در اختیار دارد، جدیدترین قربانی این بحران است. تنها در آمریکای شمالی ،چندین تولید کننده و شرکت خدمات میادین نفتی در 2020 ورشکست شده اند و پیش‌بینی می‌شود 70 درصد از تولید کنندگان شیل آمریکا هم به همین سرنوشت دچار شوند.

طبق گفته کن مدلاک، مدیر ارشد مرکز مطالعات انرژی در دانشگاه رایس، کاهش بی سابقه تقاضای نفت چیزی نیست که ترامپ و  اوپک بتوانند درست کنند.

وی گفت:« تنها کاری که آنها می‌توانند انجام دهند تعدیل این مشکلات با مذاکره در مورد کاهش تولید است. به این ترتیب می‌توان بازار را تا حد امکان نزدیک به تعادل نگه داشت».

روند کاهش قیمت نفت با بسته شدن قرارداد کاهش تولید بین اوپک و متحدانش با میانجیگری ترامپ متوقف شد. صنعت نفت آمریکا طرح توسعه شدید خود را چندین سال پیش آغاز کرد یعنی زمانی که قیمت نفت بالاتر از 100 دلار در هر بشکه بود. این صنعت در حال حاضر درگیر بدهی بالا و سقوط تقاضا برای نفت و محصولات نفتی و همچنین کنترل همه گیری ویروس کروناست. شرکت های نفتی با تقاضای سرمایه‌گذاران برای توجه به تغییرات جوی و انتقال و دور شدن از سوخت های فسیلی هم قرار دارند.

 ترامپ در ماه آوریل اعلام کرد قرارداد اوپک‌پلاس قراردادی بزرگ است و صدها هزار شغل را در صنعت انرژی در آمریکا نجات میدهد. وی با تولیدکنندگان نفت در کاخ سفید دیدار کرد و از وزارت انرژی خواست نفت خام در ذخایر استراتژیک ذخیره کند. ولی طرح کمک مالی به حفاران نفتی عملی نشد و حالا تولیدکنندگان آمریکا تنها چند ماه مانده تا انتخابات ریاست جمهوری در وضعیت دشواری به سر می‌برند که می تواند پیامدهای قابل توجهی برای صنعت نفت داشته باشد.

رهبران صنعت انرژی عقیده دارند ترامپ علیرغم سخنان خود در حمایت از این صنعت، سایر بخش‌های اقتصاد را در اولویت قرار داده است. وزارت کشور آمریکا طبق دستور ترامپ درخواست تولیدکنندگان نفت برای معافیت از پرداخت بهره به دولت فدرال برای استخراج نفت و گاز از آبهای فدرال را رد کرده است. ولی صنعت نفت آمریکا هنوز هم ترامپ را به خاطر طرح 2 تریلیون دلاری او برای پایان دادن به وابستگی آمریکا به سوخت‌های فسیلی، به بایدن ترجیح می دهد.



منبع : تسنیم
شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 28115
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *