۰

ترکیه ذخایر گاز طبیعی در دریای سیاه کشف کرد

ترکیه ۳۲۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مایع در دریای سیاه اکتشاف کرده که بزرگ‌ترین اکتشاف تاریخ در دریای سیاه بوده است.
گاز ترکیه | میز نفت
گاز ترکیه | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد کشورش 320 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مایع در دریای سیاه اکتشاف کرده  که بزرگ‌ترین اکتشاف تاریخ در دریای سیاه بوده است. وی امیدوار است تولید از این ذخایر تا 2023 آغاز شود.

 اردوغان در روز جمعه طی یک کنفرانس مطبوعاتی در دفتر خود در استانبول گفت:« ما این عملیات را کاملاً با تجهیزات داخلی انجام داده ایم  و برای فعالیت های حفاری به هیچ وجه نیازمند منابع خارجی نیستیم».

 کشتی حفاری «فاتح» در میدان نفتی تونا1 فعالیت می‌کند و اکتشاف در سایر میادین ادامه خواهد داشت. میزان تولید از این چاه هنوز مشخص نیست.

 ترکیه در سال‌های اخیر سه کشتی حفاری خریداری کرده و اکتشاف انرژی در دریای سیاه را گسترش داده است. این کشور قصد دارد با پیدا کردن ذخایر بزرگ انرژی وابستگی خود به واردات از ایران، عراق و روسیه را کاهش دهد و از یکی از بزرگترین اقتصادهای خاورمیانه حمایت کند.

 وزیر انرژی ترکیه ماه گذشته اعلام کرد کشتی حفاری فاتح تا عمق 3500 تا 4000 متر را حفاری می کند. شرکت نفت دولتی ترکیه تجربه‌ای در تولید گاز از آب‌های عمیق ندارد و احتمالاً برای بهره‌برداری از میادین نفتی به یک شرکت نفتی بزرگ نیازمند خواهد بود. ولی با توجه به سقوط قیمت نفت و گاز در جهان، توسعه چنین میادینی جذابیت اقتصادی کمتری نسبت به قبل دارد.

میدان تونا1 در 150 کیلومتری ساحل ترکیه و نزدیک به مرزهای دریایی بلغارستان و رومانی قرار دارد. این منطقه نزدیک به بلوک نپتون رومانی است. اکتشاف گازی که 8 سال پیش در این بخش از دریای سیاه  توسط شرکت های پتروم و اکسون انجام شد، بزرگترین اکتشاف گاز در دریای سیاه طی یک دهه گذشته بود.

 اردوغان در این کنفرانس مطبوعاتی گفت انتظار دارد خبرهای خوبی از اکتشاف در شرق مدیترانه هم برسد.



منبع : تسنیم
شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب: 28119
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *