۰
ابزار نگرانی کارکنان پالایشگاه امام خمینی

پالایشگاه را واگذار نکنید

جمعی از مدیران، روسا و کارکنان بخش های مختلف شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره)شازند در نامه‌ای به نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نسبت به روند خصوصی‌سازی این پالایشگاه ابراز نگرانی کردند.
پالایشگاه را واگذار نکنید
به گزارش میز نفت، جمعی از مدیران، روسا و کارکنان بخش های مختلف شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره)شازند در نامه‌ای به آیت الله دری نجف آبادی نماینده محترم ولی فقیه در استان مرکزی نسبت به روند خصوصی‌سازی این پالایشگاه ابراز نگرانی کردند.

اسامی امضا کنندگان این نامه نزد خبرگزاری فارس محفوظ است.

متن این نامه به شرح زیر است:

«احتراما همانطور که مستحضرید شرکت پالایش نفت  امام خمینی (ره) شازند به عنوان یکی از بزرگترین، مدرن ترین، به‌روزترین و سودآورترین شرکت های پالایشی ایران با ظرفیت 250 هزار بشکه نفت خام در روز بوده که رسالت سنگین و خطیر تولید روزانه بالغ بر 16میلیون لیتر بنزین یورو4 جهت تامین سوخت پاک کلان شهرهای بزرگ کشور را برعهده دارد، ضمن آنکه این مهم در کنار تولید روزانه 12 میلیون لیتر گازوییل، 4 میلیون لیتر نفت کوره، 3200 متر مکعب گاز مایع ،800 متر مکعب پروپیلن و 400 تن گوگرد درجه حساسیت و اهمیت این پالایشگاه را در کشور مضاعف ساخته است و این ایفای نقش و انجام وظیفه با خودباوری، تلاش و همت شبانه روزی 1300 کارشناس و متخصص رسمی و نیز 1300 کارشناس و کارگر قراردادی یا ارکان ثالث صورت می گیرد.

حضرتعالی مستحضرید در طی سنوات اخیر موضوع خصوصی سازی این پالایشگاه عظیم، بارها و بارها به محل بحث و مناقشه میان مسئولان و تصمیم گیران ارشد کشور و صنعت نفت تبدیل شده و در هر نوبت شاهد تصمیمات ضد و نقیض و نگران کننده بوده به طوری که این موضوع موجی از نگرانی و اضطراب را در میان بخش‌های مختلف این شرکت به وجود آورده و پس از آن این فرآیند متوقف گردیده است.

اما مجددا و طی هفته‌های اخیر موضوع خصوصی سازی در این شرکت پررنگ شده و دولت تصمیم به واگذاری بخشی از سهام این شرکت در قالب رد دیون نموده و متاسفانه این روزها تلاش زیاد و گسترده‌ای می‌شود تا قطعات پازل این رویداد نگران کننده تکمیل گردد. از این رو بار دیگر نگرانی‌ها میان دست اندرکاران بخش‌های مختلف این شرکت در رده‌های مختلف سازمانی تشدید شده است. از آنجا که خصوصی سازی رویدادی است که گذشته و آینده شغلی مان را به هم پیوند می‌زند نگرانیم و هر گونه اهمال یا بی‌توجهی سهوی یا خدایی ناکرده عمدی می‌تواند آینده‌ای مبهم و سراب گونه برای این شرکت و شاغلان آن ترسیم سازد.

معظم له نیک آگاهید که منشا این نگرانی‌ها عموما به خصوصی‌سازی‌های ناموفق و خلاف منویات مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته بر می‌گردد که آخرین موارد آن در حوزه صنعت پالایشی، پالایشگاهای شیراز و کرمانشاه بوده که با نارضایتی، اعتراضات و حواشی وسیع و پی در پی همراه بوده و هست، همچنین به این رویداد ناموفق می توان ده ها مثال دیگر در حوزه صنعت را افزود که خصوصی سازی ناموفق و پر رمز و راز صنایع مهمی همچون هپکو و آونگان نمونه بارزی از آنها بوده، به گونه‌ای که موج ورشکستگی آن صنایع و برندهای صاحب نام بین المللی و اعتراضات گسترده و پی در پی کارکنان از کار بی کار شده و مستاصل آنها کماکان وقت و انرژی بسیاری از مقامات ارشد استانی و کشوری را که قاعدتا می تواند صرف تعالی و توسعه بخش‌های مختلف کشور شود را به خود مصروف داشته تا آنجا که در حال حاضر التیام این زخم جانکاه و باز کردن این گروه هزار تو و کور، به یک معجزه مشابهت دارد.

جامعه متخصصان و دست اندرکاران شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) به این موضوع به خوبی واقف هستند که کاهش تصدی‌گری و کوچک‌سازی دولت از سیاست‌های مهم نظام بوده و مسئولین محترم مکلف و ملزم به انجام و اجرای قوانین و آیین‌نامه‌های مصوب مجلس شورای اسلامی در این زمینه می‌باشد. اما متاسفانه از آن جا که طی سال‌های گذشته اجرای اصل 44 قانون اساسی با انحراف دولت‌ها از اهداف سیاست‌های مد نظر رهبر معظم انقلاب، به شکل سلیقه‌ای، ناقص و در نتیجه ناموفق به انجام رسیده و علاوه بر نفی اهداف اجرای قانون، این اهمال یا اغماض منتج به بروز عوارض و نابسامانی‌های جدید برای صنایع و کشور شده است.

اکنون بیم آن می‌رود تا این شرکت پالایشی مهم کشور نیز دستخوش آن سرنوشت نامیمون شده وآن چه بر سر دیگر صنایع واگذار شده و کارکنانش آمده نیز همچون بختک بر پالایشگاه امام خمینی (ره) و کارکنان خدومش سایه افکند! بعلاوه آن که پالایشگاه امام خمینی (ره)شازند در مسیر خصوصی‌سازی نیازمند سرمایه‌گذاری واقعی است که از اهلیت لازم برخوردار باشد. معتقدیم در حال حاضر درکشور سرمایه‌گذار و یا بخش ذیصلاحی وجود ندارد که از صلاحیت‌ها و ویژگی‌های لازم برای ورود به فرآیند خصوصی‌سازی و در نتیجه راهبری شایسته این شرکت برخوردار باشد و از این سبب نگرانی جامعه متخصصان این شرکت رنگ و بوی مضاعفی به خود گرفته است.

علیهذا ما امضا کنندگان ذیل شامل مدیران، روسا و کارکنان بخش‌های مختلف شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند ضمن تشکر از همراهی و مساعدت گذشته و به ویژه پس از نامه اسفند ماه 96 این مجموعه، از معظم له عمیقا خواستاریم تا با تداوم حمایت های همیشگی، مسئولان محترم کشوری و استانی را از تبعات جبران ناپذیر تصمیمات خود بر حذر داشته و بر این مطالبه برحق کارکنان این پالایشگاه مهم کشوری جامه عمل پوشانده و از وقوع این اقدام نامیمون در این برهه از زمان و شرایط جلوگیری نمایند.

توفیق روزافزون حضرتعالی و همه تصمیم گیران و مسئولان دلسوز استان و کشور را از درگاه احدیت خواستاریم. و من الله التوفیق، کارکنان پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند (مرداد ماه 99)».                                                                                                     

رونوشت:

جناب آقای دکتر قالیباف رئیس محترم قوه مقننه
جناب آقای مهندس آقازاده استاندار محترم استان مرکزی
جناب آقای مهندس صادق آبادی معاون محترم وزیر در پالایش و پخش
حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای موسوی رئیس کل محترم دادگستری استان مرکزی
مدیر کل محترم اداره اطلاعات استان مرکزی
جناب آقای احمدی بیغش نماینده محترم مردم شریف شهرستان شازند در مجلس شوری اسلامی
جناب آقای مهندس رمضان پور مدیر عامل محترم شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره)شازند
مدیران محترم مسئول رسانه ها، خبرگزاری ها و سایت های خبری کشوری و استانی
شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 28121
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *