۰

افزایش تعداد شرکت های ورشکسته آمریکا

تحقیقات ریستاد انرژی نشان می‌دهد اگر قیمت نفت آمریکا در همین حد ۴۰ دلار در هر بشکه باقی بماند و افزایش پیدا نکند، شرکت های بیشتری در این بخش تا پایان ۲۰۲۲ ورشکسته می شوند.
نفت آمریکا | میز نفت
نفت آمریکا | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، همه‌گیری ویروس کرونا باعث افزایش شدید مشکلات مالی صنایع بالادستی آمریکای شمالی شده که از قبل هم زیر بار میلیاردها دلار بدهی قرار داشتند. افزایش قیمت نفت خام آمریکا تا 40 دلار در هر بشکه باعث شده بسیاری از شرکت های اکتشاف و تولید بتوانند سر خود را بالا نگه دارند ولی تحقیقات ریستاد انرژی نشان می‌دهد اگر قیمت نفت در همین حد باقی بماند و افزایش پیدا نکند، شرکت های بیشتری در این بخش تا پایان 2022 اعلام ورشکستگی می کنند. در سال جاری میلادی تا امروز 32 شرکت اکتشاف و تولید نفت در آمریکا اعلام ورشکستگی کرده و بدهی آنها به رکورد 40 میلیارد دلار رسیده است. در بخش خدمات میادین نفتی، 25 شرکت اعلام ورشکستگی کرده اند. ریستاد انرژی تخمین می‌زند در صورت 40 دلاری ماندن قیمت نفت، 29 شرکت دیگر در بخش اکتشاف و تولید در سال جاری میلادی ورشکسته شوند و 26 میلیارد دلار به بدهی آنها افزوده شود.

 اگر سناریوی نفت 40 دلاری طی دو سال آینده ادامه پیدا کند، انتظار می رود 68 شرکت اکتشاف و تولید دیگر در 2021 و 57 شرکت در 2022 ورشکسته شوند و به ترتیب 58 و 44 میلیارد دلار بدهی بیشتری به بار آورند. به این ترتیب، کل میزان بدهی در این بخش تا پایان سال 2022 به 128 میلیارد دلار می رسد.

 اگر قیمت نفت خام آمریکا تغییر چندانی نکند و پیش بینی ورشکستگی ها درست باشد، تعداد کل شرکت هایی که در بخش اکتشاف و تولید از 2020 تا 2022 ورشکسته می شوند، به 190 می‌رسد. این رقم طی 5 سال از 2015 تا 2019 برابر با 207 شرکت بود. به این ترتیب، کل بدهی مربوط به این ورشکستگی ها در این مدت به 167 میلیارد دلار خواهد رسید یعنی 36 درصد بیشتر از 122 میلیارد دلار ثبت شده طی سالهای 2015 تا 2019.

آرتم آبراموف، رئیس بخش تحقیقات شیل در ریستاد انرژی می گوید:« در حالی که افزایش قیمت نفت تا 40 دلار در هر بشکه تعداد زیادی از شرکت های تولید و حفاری را نجات داده و جلوی ورشکستگی آن ها در ماههای ژوئن و جولای را گرفته است، سطح فعلی قیمت برای بسیاری از آنها در میان مدت کافی نیست. با پایان برنامه های حمایتی در نیمه دوم سال جاری میلادی که بر روی نفت 50 دلار در هر بشکه برنامه‌ریزی شده بود، تخمین می زنیم صنعت نفت با فشار مالی بیشتری مواجه شود مگر اینکه قیمت نفت افزایش یابد».




منبع : تسنیم
دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 28149
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *