شوک پالایشی به ونزوئلا

10 شهريور 1399 ساعت 11:39

رهبر اتحادیه نفت ونزوئلا گفت واحد کراکینگ کاتالیزوری پالایشگاه کاردون با ظرفیت ۸۸ هزار بشکه در روز متوقف شده است. عملکرد این واحد برای تولید بالای بنزین ضروری است.


 به گزارش میز نفت ، پالایشگاه کاردون ونزوئلا تولید بنزین را به خاطر از کار افتادن واحد اصلاح کاتالیستی  متوقف کرد.

 شرکت نفت دولتی ونزوئلا تولید بنزین در این پالایشگاه را در بحبوحه کمبود سوخت، یک هفته پیش آغاز کرده بود. شبکه پالایشگاهی ونزوئلا از مشکلات درازمدت عملیاتی رنج می برد.

 تحریمهای آمریکا علیه دولت نیکلاس مادورو هم واردات سوخت برای این کشور را سخت کرده است.

 شرکت نفت دولتی ونزوئلا هنوز اظهارنظری در مورد توقف تولید در این پالایشگاه نکرده است.

 از این واحد از پالایشگاه کاردون با ظرفیت 45 هزار بشکه در روز، برای تبدیل نفتا به ترکیباتش استفاده می‌شد که در بالا بردن اکتان بنزین کاربرد دارد. ولی شرکت نفت ونزوئلا از این واحد برای تولید 25 هزار بشکه در روز بنزین برای مصرف در بازار داخلی استفاده می‌کند.

ایوان فریتز، رهبر اتحادیه نفت ونزوئلا گفت واحد کراکینگ کاتالیزوری پالایشگاه کاردون با ظرفیت 88 هزار بشکه در روز متوقف شده است. عملکرد این واحد برای تولید بالای بنزین ضروری است.

 طبق گفته فریتز و دو منبع دیگر پالایشگاهی، فعالیت در این پالایشگاه طی روزهای آینده از سر گرفته می‌شود. واحد کراکینگ کاتالیزوری در پالایشگاه «ال پالیتو» با ظرفیت تولید 146 هزار بشکه در روز هنوز هم متوقف است.

 ونزوئلا در بحبوحه بحران اقتصادی و اقدامات محدود کننده جهت مهار گسترش ویروس کرونا، روزانه 180 هزار بشکه بنزین مصرف می‌کند. ولی شرکت نفت دولتی این کشور تنها 30 هزار بشکه در روز بنزین تولید می کند که باعث ایجاد صف های طولانی در برابر پمپ بنزین ها و اعتراضات گسترده شده است.

 ارسال 1.5 میلیون بشکه سوخت از ایران در ماه مه، عرضه بنزین در ونزوئلا را بهبود بخشید ولی با اتمام این ذخایر، صف های طولانی دوباره تشکیل شدند.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 28195

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/28195/شوک-پالایشی-ونزوئلا

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir