۰

حفاری نفت و گاز در جنگل‌های ملی آمریکا

سازمان جنگلداری آمریکا که بخشی از وزارت کشاورزی این کشور است و مسئولیت نگهداری و اداره ۱۹۲ میلیون جریب از جنگلها و مراتع ملی آمریکا را برعهده دارد، قوانینی را پیشنهاد داده که اعطای مجوز حفاری نفت و گاز در جنگل هلی ملی آمریکا را تسریع می کند.
حفاری نفت و گاز | میز نفت
حفاری نفت و گاز | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، دولت ترامپ روز دوشنبه طرحی را ارائه داد که طبق آن دریافت مجوز حفاری نفت و گاز در جنگل‌های ملی تسهیل می‌شود. این طرح دولت باعث عصبانیت گروههای حامی محیط زیست شده که عقیده دارند این اقدام به حیات وحش آسیب رسانده و تولید گازهای گلخانه‌ای را افزایش می دهد.

 سازمان جنگلداری آمریکا که بخشی از وزارت کشاورزی این کشور است و مسئولیت نگهداری و اداره 192 میلیون جریب از جنگلها و مراتع ملی آمریکا را برعهده دارد، قوانینی را پیشنهاد داده که اعطای مجوز حفاری را تسریع کرده و مشخص میکند چه زمین هایی برای این کار مناسب هستند.

سازمان جنگلداری آمریکا اولین بار در 2018 اعلام کرد قصد دارد برخی از قوانین خود را تغییر دهد تا اعطای مجوز حفاری در زمین های جنگلی تسریع شود. این اقدامات بخشی از تلاش های دونالد ترامپ برای تقویت تولید سوخت فسیلی در زمین ها و آب های عمومی است.

 گروه های حامی محیط زیست اعلام کردند قوانین جدید، بررسی های محیط زیستی را کنار گذاشته و مشارکت عمومی در روند  اجاره زمین ها را کاهش می دهند.

مایکل سائول، یکی از دادستان های مرکز تنوع زیستی آمریکا می گوید:« این طرح اساساً سازمان جنگل های آمریکا را تبدیل به آلت دستی برای صنعت سوخت فسیلی خواهد کرد».

تولید نفت از زمین های جنگلی 0.6 درصد از کل تولید نفت آمریکا را در 2018 تشکیل می‌‌داد. زمین‌های مورد استفاده برای حفاری نفت و گاز حدود چهار میلیون جریب معادل 2 درصد از زمینهای جنگلی آمریکا را تشکیل می‌دهد.




منبع : تسنیم
سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 28209
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *