۰

صادرات نفت خام عراق در ماه اوت کاهش یافت

سازمان بازاریابی نفت عراق (سومو) اعلام کرد صادرات نفت خام این کشور در ماه اوت به طور متوسط برابر با ۲.۵۹۷ میلیون بشکه در روز بوده است یعنی کمتر از ۲.۷۶۳ میلیون بشکه در روز صادر شده در ماه جولای.
نفت عراق | میز نفت
نفت عراق | میز نفت
به گزارش میز نفت ، صادرات نفت خام عراق در ماه اوت نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافت. دومین تولیدکننده بزرگ اوپک در تلاش برای متعهد ماندن به قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس، عرضه نفت خود را کاهش می‌دهد. عراق هیچگاه به قراردادهای کاهش تولید در گذشته پایبند نبوده است.

 تخمین‌های اولیه سازمان بازاریابی نفت عراق (سومو) نشان می دهد صادرات نفت خام این کشور در ماه اوت به طور متوسط برابر با 2.597 میلیون بشکه در روز بوده است یعنی کمتر از صادرات عراق در ماه جولای.کل صادرات نفت عراق در ماه جولای 2.763 میلیون بشکه در روز بود.

2.597 میلیون بشکه در روز صادرات عراق در ماه اوت شامل 2.5 میلیون بشکه در روز صادرات از بنادر جنوبی عراق در بصره و 97 هزار بشکه در روز صادرات از میادین نفتی شمال این کشور می‌شود که از طریق بندر سیهان ترکیه صادر می شوند.

 متوسط قیمت نفت صادراتی عراق 43.693 دلار بوده است.

 شرکت بازاریابی نفت عراق اعلام کرد درآمد این کشور از صادرات نفت در ماه اوت برابر با 3.517 میلیارد دلار بوده است. 

 درآمدهای نفتی برای بودجه عراق بسیار حیاتی هستند ولی دومین تولیدکننده بزرگ اوپک در ماه های اخیر از طرف شرکای خود در ائتلاف اوپک پلاس به رهبری عربستان تحت فشار قرار گرفته تا نسبت به سهمیه تولید خود طبق قرارداد کاهش تولید متعهد بماند.

 عراق قول داده بود 400 هزار بشکه دیگر از تولید خود را در ماه اوت کاهش دهد تا جبران تولید اضافی آن در ماههای گذشته شود.

 علی‌رغم این قول و کاهش صادرات، عراق هنوز هم تا تعهد کامل به قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس فاصله دارد.




منبع : تسنیم
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 28222
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *