پیش بینی نواک از قیمت نفت

15 شهريور 1399 ساعت 11:04

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد روسیه پیش بینی می کند با اخبار مربوط به تولید واکسن کووید ۱۹ که باعث احیای اقتصادی می شود، میانگین قیمت هر بشکه نفت در سال ۲۰۲۱ به ۵۰ تا ۵۵ دلار خواهد رسید.


به گزارش میز نفت به نقل از ایسنا، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در سخنانی در نشست آنلاین تولید و صنعتی سازی جهانی گفت: در سطح جهانی کار بزرگی در زمینه تولید واکسن کووید ۱۹ انجام گرفته است و اقتصاد جهانی با کاهش محدودیتهای کشورها رو به بهبود است. تقاضا رشد خواهد کرد هر چند که ابهامات در بازار نفت به قوت خود باقی مانده اند.

نفت برنت که شاخص بازار جهانی است، چندین ماه است که نزدیک ۴۵ دلار معامله می شود و پس از آغاز دور جدید توافق کاهش تولید اوپک پلاس از رکورد اندک ۱۶ دلار که پایینترین قیمت در ۲۱ سال گذشته بود، بهبود یافت.

نواک احتمال صعود قیمتها به ۶۵ دلار در سال آینده همان طور که گلدمن ساکس پیش بینی کرده است را منتفی ندانست اما نسبت به رشد بیش از حد سریع قیمتها هشدار داد.

وزیر انرژی روسیه گفت: گروه اوپک پلاس وضعیت بازار نفت را به صورت ماهانه ارزیابی می کند تا از رشد بیش از حد قیمتها جلوگیری کرده و نوسان را کاهش دهد. وی اوایل هفته گذشته گفته بود این گروه باید آماده باشد تا با افزایش تدریجی تولید نفت، به تغییرات مثبت بازار واکنش نشان دهد.

اوپک پلاس دور جدید کاهش تولید خود را به میزان ۹.۷ میلیون بشکه در روز از ماه مه آغاز کرد و از اوت تا دسامبر تولیدش را ۷.۷ میلیون بشکه در روز محدود خواهد کرد. این گروه محدودیت تولیدش را از ژانویه به حدود شش میلیون بشکه در روز می رساند و این روند را تا آوریل سال ۲۰۲۲ حفظ می کند.

وزیر انرژی روسیه گفت: تقاضای جهانی برای نفت امسال تحت تاثیر پیامدهای شیوع کووید ۱۹ به میزان ۹ تا ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داشت که این پیش بینی مطابق با گزارش ماه گذشته اوپک است که کاهش تقاضای جهانی برای نفت به میزان ۹.۰۶ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۰ را پیش بینی کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سرمایه گذاران کالا از روند سریع ساخت چندین واکسن احتمالی در ماههای اخیر دلگرم شده اند اما شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورها همچنان ادامه دارد و کشورهایی دیگری که اپیدمی را تحت کنترل درآورده اند، با ریسک موج دوم ابتلا روبرو هستند.

قیمت نفت هفته گذشته تحت تاثیر نگرانیها نسبت به دورنمای تقاضا افت قابل توجهی پیدا کرد و نفت برنت در بازار لندن به پایین ۴۳ دلار سقوط کرد. در حالی که بودجه روسیه بر مبنای قیمت ۴۲ دلار هر بشکه نفت بوده است اما بسیاری از متحدان نزدیک این کشور در اوپک برای تامین بودجه به قیمت بالای ۶۰ دلار و یا حتی ۸۰ دلار نفت نیاز دارند.


کد مطلب: 28232

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/28232/پیش-بینی-نواک-قیمت-نفت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir