یک هشدار پلاستیکی به شرکت‌های نفتی

15 شهريور 1399 ساعت 13:52

مؤسسه "کربن ترکر" در گزارش جدید خود هشدار داد که ممکن است شرکت های بزرگ نفتی با تمرکز خود بر تولید پتروشیمی ها که متکی به رشد تقاضا برای مواد پلاستیکی است، حدود ۴۰۰ میلیارد دلار از دارایی های سرگردان خود را در این بخش به خطر بیندازند.


به گزارش میز نفت به نقل از اویل پرایس، مؤسسه "کربن ترکر" در گزارش جدید خود هشدار داد که ممکن است شرکت های بزرگ نفتی با تمرکز خود بر تولید پتروشیمی ها که متکی به رشد تقاضا برای مواد پلاستیکی است، حدود 400 میلیارد دلار از دارایی های سرگردان خود را در این بخش به خطر بیندازند.

این موسسه تأکید کرد: صنعت نفت چشم امید خود را به رشد تقاضا برای مواد پلاستیکی دوخته است که تحقق نخواهد یافت چرا که کشورهای جهان مقابله با زباله های پلاستیکی را شروع کرده اند و دولت ها برای رسیدن به اهداف تغییرات آب و هوایی در حال اقدام هستند.

شرکتهای بزرگ نفتی روی تقاضای مواد پلاستیکی که در حال جایگزینی بیشتر تقاضای نفت از بخش حمل و نقل است، حساب کرده اند زیرا خودروهای احتراق داخلی جای خود را به خودروهای الکتریکی می دهند.

اما گزارش کربن ترکر با عنوان "آینده جایی برای مواد پلاستیکی نیست" نشان می دهد که رشد تقاضا برای مواد پلاستیکی در واقع بسیار ضعیف تر از حد نیاز است چرا که انتظار می رود "از یک سیستم پلاستیکی خطی به یک سیستم دایره ای تغییر کند و دولت ها برای رسیدن به اهداف آب و هوایی اقدام کنند."

اگر این واقعیت ثابت شود، خبرهای وحشتناکی را برای صنعت نفت ایجاد خواهد کرد.


منبع: تسنیم


کد مطلب: 28246

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/28246/یک-هشدار-پلاستیکی-شرکت-های-نفتی

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir